Edenbridge Logo

Οι Edenbridge μόλις κυκλοφόρησαν μια ιδιαίτερη συλλογή, το “The Chronicles of Eden, Part 2 “ έπειτα από μια δεκάδα album. Μιλάμε με τη Sabine Edelsbacher, μια εξαιρετική περίπτωση τραγουδίστριας τόσο για την συλλογή αυτή όσο και για την κατάσταση αλλά και τα σχέδια της μπάντας, κυρίαρχο φυσικά στοιχείο αυτής της κουβέντας είναι ο Covid… Συνέντευξη: Δημήτρης Καζαντζής

Rockpages.gr: Sabine, για να μπορείς να δίνεις συνεντεύξεις, ας υποθέσω ότι είσαι καλά και ασφαλής. Θα ήθελα να σε ρωτήσω αρχικά, πως προετοιμάζετε την κυκλοφορία του “The Chronicles Of Eden Part 2”, κυρίως ως προς την προώθηση του;

Sabine Edelsbacher: Έπρεπε να αναβάλουμε για το 2022 την περιοδεία μας που ήταν προγραμματισμένη για τον Απρίλιο, και θα είναι περιοδεία για το επόμενο studio album. Έτσι λοιπόν η προώθηση γι’ αυτό το πολύ καλό album θα αφορά συνεντεύξεις που δίνουμε και κυκλοφορίες video. Το video clip για το “Tauerngold” κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο και ένα ακόμη για την ακουστική έκδοση για το “Higher” κυκλοφόρησε στις 12 Φεβρουαρίου.

Rockpages.gr: Αν θεωρήσουμε ότι αυτή η συλλογή αντιπροσωπεύει τους Edenbridge του δεύτερου μισού της καριέρας τους, θα μπορούσες να μου συγκρίνεις αυτό με το πρώτο μισό ως προς την εξέλιξη της μπάντας;

Sabine Edelsbacher: Είναι σίγουρα διαφορετική. Με το “My Earth Dream” ενσωματώσαμε επτάχορδες κιθάρες και μεγάλες ορχήστρες στον ήχο μας, οπότε όλα έγιναν πολύ πιο heavy και πολύ πιο συμφωνικά. Επίσης, οι χορωδίες έγιναν πολύ μεγαλύτερες και φυσικά η φωνή μου εξελίχθηκε επίσης με την πάροδο των ετών.

Rockpages.gr: Θέλοντας λοιπόν να παρουσιάσετε τους Edenbridge των τελευταίων 13 ετών, με ποια κριτήρια επιλέξατε το υλικό που περιέχει αυτή η συλλογή;

Sabine Edelsbacher: Ρωτήσαμε ξανά τους fans όπως κάναμε στην πρώτη συλλογή. Ήταν ενδιαφέρον, καθώς η επιλογή μας δεν θα ήταν πολύ διαφορετική από αυτή που αυτοί αποφάσισαν. Τα λεγόμενα “hits” και τα επικά, μεγάλα σε διάρκεια κομμάτια ήταν πάντα μεταξύ των αγαπημένων των οπαδών, έτσι θα μπορούσαμε να επιλέξουμε τέσσερα τραγούδια από κάθε album συν τα bonus κομμάτια από συγκεκριμένα album καθώς και τρεις νέες ηχογραφημένες εκδόσεις, που δεν είχαν κυκλοφορήσει προηγουμένως. Η ακουστική έκδοση του “Higher” ξεχωρίζει από αυτές αφού τη μεταμορφώσαμε σε μια jazzy εκτέλεση, η οποία ήταν πολύ διασκεδαστική.

Rockpages.gr: Οι Edenbridge ξεκίνησαν το 1998, μια εποχή που το συμφωνικό metal είχε μόνο δυο χρόνια ύπαρξης. Οι μόνες μπάντες με παραπλήσιο ήχο και ύφος με σας ήταν οι Nightwish, οι Within Temptation και οι Therion. Ποιά ήταν τα μουσικά σας πρότυπα τότε, τι ξεκινούσατε να κάνετε;

Sabine Edelsbacher: Ναι, οι Edenbridge ξεκίνησαν το 1998, αλλά εγώ μπήκα στην προ-Edenbridge φάση, το 1996. Ο πρώην μπασίστας μας ο Kurt και ο Lanvall έκαναν ήδη μουσική μαζί. Εκείνη την εποχή, από όσα γνωρίζουμε, δεν υπήρχε μπάντα με αυτό το στυλ. Δεν ακολουθήσαμε καμιά τάση, φτιάξαμε τη μουσική μας, όπως κάνουμε ακόμα και σήμερα. Φυσικά και έχουμε εξελιχθεί με την πάροδο των ετών, αλλά αυτό πρέπει να είναι το ζητούμενο για κάθε μπάντα. Οι φιλοδοξίες μας ήταν πάντα υψηλές, αλλά το να είμαστε εκεί είκοσι χρόνια αργότερα, κανείς δεν το περίμενε. Έτσι ήταν ένα συναρπαστικό ταξίδι από τότε με όλα τα σκαμπανεβάσματα που υπήρχαν.

Rockpages.gr: Παρόλο που έχετε κυκλοφορήσει τρία live album, οι Edenbridge δεν είναι η μπάντα που εμφανίζεται ζωντανά τακτικά, ούτε κάνετε εκτεταμένες περιοδείες. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος γι αυτό;

Sabine Edelsbacher: Μας αρέσει να παίζουμε ζωντανά και να περιοδεύουμε σε εξωτικές χώρες, όπως κάναμε και όλα αυτά τα χρόνια, αλλά πάντα υπολογίζαμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Κανείς δεν είναι διατεθειμένος να χάσει πολλά χρήματα σε μία περιοδεία, οπότε πρέπει πάντα να γίνεται υπολογισμός των κινδύνων και των κερδών.

Rockpages.gr: Θα έχει ενδιαφέρον πάντως να μας πεις την εμπειρία σου από την περιοδεία στην Κίνα το 2019, πως είναι εκεί το κοινό, έχει εξοικείωση με το metal;

Sabine Edelsbacher: Ήταν απίστευτα! Κάναμε τρεις headline εμφανίσεις στο Wuxi, τη Σαγκάη και το Suzhou στα πλαίσια του μεγάλου festival στο Nanjing μπροστά σε 30.000 άτομα. Θα μπορούσε να ήταν 75.000 αν ο καιρός ήταν καλύτερος. Το κοινό διαφέρει φυσικά. Σε μια πόλη με δυτικό προσανατολισμό, όπως η Σαγκάη, οι οπαδοί είναι πολύ πιο ανοιχτοί και έχουν συνηθίσει σε metal συναυλίες, όπως και στις άλλες πόλεις. Αλλά όλα οργανώθηκαν τέλεια, είχαμε ξενοδοχεία 5 αστέρων κάθε μέρα και το καλύτερο φαγητό που μπορείτε να φανταστείτε. Ήταν λοιπόν μια εξαιρετική δεύτερη επίσκεψη, αφού είχαμε ήδη περιοδεύσει στην Κίνα το 2007.

Rockpages.gr: Ένα μήνα πάντως αφού επιστρέψατε, μάθαμε ότι εκεί ξεκίνησε ο Covid-19, φοβήθηκες καθόλου;

Sabine Edelsbacher: Οχι, καθόλου. Δούλεψα ως νοσοκόμα σε πολύ απαιτητικούς τομείς για 28 χρόνια και έχω καλή αντίληψη των ιών και των βακτηρίων. Δεν θα έφτιαχνα ποτέ μια τέτοια ιστορία. Είναι πολύ λυπηρό για τους πληγέντες, αλλά και για εκείνους που έχουν πεθάνει ως αποτέλεσμα των μέτρων. Πολλά πήγαν στραβά κι αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει. Την πρώτη φορά που πήγαμε στην Κίνα το 2007, όλοι γυρίσαμε σπίτι με ένα πολύ δυνατό κρύωμα. Για μένα διήρκεσε εβδομάδες και σκεφτόμουν ήδη την πνευμονία. Ήμασταν σε πολλές πτήσεις εσωτερικού με ξηρό αέρα και σε χώρους που δεν ήταν καθόλου καθαροί. Αυτό ήταν πριν από 14 χρόνια. Μπορείς βέβαια να φανταστείς ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά σήμερα. Οι περισσότεροι έχουν δυτικά δεδομένα στις μεγάλες πόλεις. Στην τελευταία περιοδεία μας στην Κίνα δεν είχαμε καθόλου προβλήματα με ασθένειες. Ήμασταν στο 70.000 Tons Of Metal τον Ιανουάριο του 2020 και όταν φτάσαμε στο σπίτι γελάγαμε με το όλο θέμα. Αλλά τότε αυτό μας πέρασε εντελώς. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να περνάμε χρόνο στο σπίτι, γιατί αυτό κάνουμε συνήθως όταν δημιουργούμε καινούργια μουσική.

Rockpages.gr: Δε θα σε ρωτήσω πως αντιμετωπίζεις το Covid, λίγο ως πολύ όλοι το αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο περίπου τρόπο, θα ήθελα να μου πεις αν αυτό, σου έχει δώσει κάποια ευκαιρία την οποία δεν είχες πριν συμβεί αυτό…

Sabine Edelsbacher: Ο Lanvall άρχισε να δουλεύει το νέο άλμπουμ στο πρώτο lockdown και ήταν πολύ δημιουργικός. Παράλληλα με τη μουσική, δουλεύω στο προσωπικό μου studio φωνητικής ως δασκάλα φωνητικών, σώματος και προσωπικότητας και καθοδηγώ ανθρώπους στην ανάπτυξη της αυθεντικής φωνής τους. Φυσικά έπρεπε πρώτα να στραφώ σε διαδικτυακά μαθήματα. Το αντιμετώπισα εδώ και πολύ καιρό, αλλά μέχρι στιγμής δεν είχα ανάγκη να το εφαρμόσω.

Επιπλέον, το περασμένο Πάσχα αισθάνθηκα ότι πρέπει να ηχογραφήσω ξανά το τραγούδι “Dynamind”. Γυρίσαμε ένα γρήγορο βίντεο και το τραγούδι μπορείτε επίσης να το ακούσετε στο νέο CD αυτή την εκτέλεση. Για μένα, αυτό το τραγούδι αντικατοπτρίζει την πραγματική κατάσταση του σήμερα και το έχω ήδη παρατηρήσει με έναν τρόπο από το 2019 όταν γράφαμε τους στίχους. Αναφέρεται στην ενότητα που πρέπει να επιδεικνύουμε όλοι μαζί σαν άνθρωποι. Πρέπει να συνδυάσουμε την ενέργεια του δυναμισμού με το πνεύμα, με το μυαλό και να μεγαλώσουμε μαζί μέσω της κρίσης και να αναπτυχθούμε ως ανθρωπότητα αντί να κάνουμε πολέμους. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό προς ποια κατεύθυνση κινούμαστε, αλλά παραμένω σίγουρη γι αυτό.

Ήταν μια στιγμή για να επιβραδύνουμε λίγο. Αυτό ήταν πολύ ευχάριστο, γιατί δεν επηρεαστήκαμε σε προσωπικό επίπεδο, αλλά αυτό είναι όλο. Δεν μπορώ να πω ότι έχουμε όφελος από αυτό ή κάναμε κάτι που δεν μπορούσαμε να κάνουμε πριν. Είμαστε όλοι ανοιχτόμυαλοι και πάντα ακολουθούσαμε τον δρόμο μας. Έτσι δεν υπήρξε καμία αλλαγή, αλλά επιβεβαίωση για μένα ότι είμαι στο σωστό δρόμο. Για μένα υπάρχουν πάντα περισσότερα πράγματα στη ζωή από τα υλικά. Η ενασχόληση με το θάνατο με συνόδεψε επαγγελματικά σε όλη μου τη ζωή. Μας προσφέρει στην πραγματική μας ζωή. Αυτό είναι πραγματικά σημαντικό. Εγώ αυτό το ήξερα από πριν.

Rockpages.gr: Θα μου πεις κι εσύ ότι το live streaming είναι ένας τρόπος να υπενθυμίζεις την παρουσία σου στους οπαδούς με δεδομένο τα προβλήματα που έχει επιφέρει ο ιός; Αν ναι, οκ, αν όχι, με ποιον τρόπο θεωρείς ότι πρέπει να δίνεις το παρόν στον κόσμο αλλά και στη μουσικη βιομηχανία;

Sabine Edelsbacher: Δεν είναι αυτός ο τρόπος που θέλουμε να πορευτούμε. Στην αρχή, ο κόσμος μπορεί να ήταν ευχαριστημένος σαν μία τρόπον τινά συγκεκριμένη αποζημίωση των πραγματικών ζωντανών συναυλιών, αλλά γρήγορα βαρέθηκε όλα αυτά τα live streamings. Απλώς δεν είναι το ίδιο με ένα πραγματικό venue. Πρέπει να δούμε πώς θα είναι η κατάσταση με τις συναυλίες και πόσοι συναυλιακοί χώροι θα επιβιώσουν.

Rockpages.gr: Τι πιστεύεις ότι θα έχει αλλάξει στη μουσική βιομηχανία αλλά και στα μουσικά δρώμενα γενικότερα όταν περάσει ο κίνδυνος του Covid και “ανοίξει” πάλι η αγορά;

Sabine Edelsbacher: Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ιδέα. Ελπίζω ότι ο πολιτισμός εν γένει θα έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα και πάλι από ό,τι σήμερα. Έχει αποδειχθεί ότι πράγματα που μας δίνουν ευχαρίστηση, καθιστούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα πιο σταθερό, ενώ ο φόβος και η διχόνοια κάνουν το αντίθετο. Είναι θετικό όταν εμείς οι άνθρωποι αναλογιστούμε ξανά τι είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς σε επίπεδο καρδιάς. Θα ήμουν ευτυχισμένη αν περισσότεροι άνθρωποι ακούσουν ξανά μουσική αντί να την καταναλώνουν. Όταν γεμίζουμε με εσωτερική τροφή, χρειαζόμαστε λιγότερη κατανάλωση. Αυτό θα ήταν μια θετική εξέλιξη για εμάς και τη φύση. Αλλά αυτό πρέπει να αναπτυχθεί φυσικά και δεν μπορεί να γίνει με κάποια άτυπη μορφή εξαναγκασμού.

Rockpages.gr: Έχεις συμμετοχή σε εξαιρετικά project αλλά και πολύ δυνατά ονόματα, όπως με Beto Vazquez Infinity, με Gary Hughes, με Angra και άλλους, θα ήθελες να ξεχωρίσεις κάποια ή κάποιες από αυτές;

Sabine Edelsbacher: Μου άρεσαν όλα τα project και ήταν τιμή μου να μου τα αναθέσουν. Η πρόσκληση στο πρώτο μου project ήταν το Beto Vasquez Infinity και πραγματικά δεν περίμενα κάτι τέτοιο εκείνη την εποχή. Μόλις ξεκινήσαμε ως συγκρότημα και έπρεπε να βρω τον ρόλο μου ως γνωστή τραγουδίστρια. Ήταν συναρπαστικό και φυσικά υπέροχο.

Η επαφή με τους Angra ήταν επίσης πολύ ξεχωριστή. Ήμασταν ταυτόχρονα στο ίδιο στούντιο στη Γερμανία. Μοιραστήκαμε το studio / διαμέρισμα και πρέπει να με άκουγαν να τραγουδάω. Μου άρεσε πολύ το τραγούδι της Kate Bush “Wuthering Heights” για να βελτιώσω τις ψιλές μου. Ίσως τους άρεσε (γέλια) Ήταν μια αυθόρμητη κίνηση με το ντουέτο. Είχαμε επίσης μια υπέροχη περιοδεία μαζί με τους Angra το 2005, όπου μοιράστηκα τη σκηνή με τον Edu (Falaschi).

Το αποκορύφωμα ήταν το 2019, όταν προσκλήθηκα στη Βραζιλία. Αυτό που έκανε ο Edu με τη νέα του μπάντα και την ορχήστρα στο Sao Paolo είναι κάτι ιδιαίτερο ακόμη και για την τοπική κοινότητα. Ήταν μια μοναδική εμπειρία να ξαναδούμε τον Edu και τους Aquiles και όλους τους καλούς μουσικούς και τους καλεσμένους μουσικούς όπως ο Kai Hansen και ο Mike Vescera. Υπήρχε εκπληκτική ενέργεια στο χώρο όταν τραγούδησα το “No Pain for the Dead” με τον Edu μετά από τόσα χρόνια. Επιπλέον ήταν η πρώτη μου συναυλία με μια μεγάλη ορχήστρα.

Rockpages.gr: Έχετε κάποιο πλάνο για το επόμενο σας studio album;

Sabine Edelsbacher: Ο Lanvall δουλεύει στο στούντιο πάνω στο ενδέκατο album και είναι ήδη έτοιμα περίπου 35 λεπτά μουσικής. Σύντομα θα αρχίσουμε να δουλεύουμε για τους στίχους και το concept.