Naxatras, η μπαντάρα από τη Θεσσαλονίκη που μόλις ολοκλήρωσε την ευρωπαϊκή της περιοδεία και επιστρέφει στην Αθήνα (13/5 Fuzz) για να παρουσιάσει ζωντανά το νέο της εκπληκτικό άλμπουμ “IV”. To Rockpages.gr και η ραδιοφωνική εκπομπή Sounds Of Decay Radioshow συνομιλούν με τον Γιάννη Βαγενά (μπάσο) προσπαθώντας να καταλάβουν μέχρι που μπορεί να φτάσει το όμορφο ταξίδι τους…

“Now feel pure stars…”

Συνέντευξη: Κωνσταντίνος “MindcrimeK” Βλάχος

Photo by Konstantinos Stathis

Rockpages.gr: Kαλησπέρα Γιάννη και καλώς όρισες στο ROCKPAGES.GR και στην εκπομπή Sounds of Decay Radioshow. Επιτέλους συναυλίες και πάλι! Πώς πήγε η ευρωπαϊκή περιοδεία?

Γιάννης Βαγενάς: Πήγε πολύ ωραία! Μετά από πολύ καιρό, γιατί είχαμε ελάχιστες συναυλίες για δυο χρόνια  και μόνο στην Ελλάδα με καρέκλες, τώρα ξαφνικά ξεκινήσαμε από τη Σόφια όπου ήταν και από τα πιο έντονα live με πολύ ζωντανό κοινό που χόρευε, έκανε moshpit και ήταν πραγματικά αναζωγονοητικό.

Rockpages.gr: Ξεκινήσατε από τα βαλκάνια και πήγατε μετά Σκανδιναβία, κεντρική Ευρώπη, ιβηρική χερσόνησο, τα πιάσατε όλα.

Γ.Β: Ναι, ναι και στο τέλος καταλήξαμε και στο Λονδίνο για το Desertfest. Του χρωστούσαμε εκεί ένα live γιατί ήταν να παίξουμε το 2019 πρώτα αλλά είχαμε χάσει την πτήση μας και ήταν ευκαιρία τώρα

Rockpages.gr: Παίξατε σε μέρη που δεν είχατε παίξει προηγούμενες φορές; Που είχατε τις καλύτερες αντιδράσεις;

Γ.Β: Η μόνη χώρα που δεν είχαμε πάει πριν ήταν η Νορβηγία όπου παίξαμε στο Όσλο. Από άλλες πόλεις πρώτη φορά παίξαμε Ντόρτμουντ και Μασσαλία. Τα πιο έντονα live ήταν στο Παρίσι, στη Βαρκελώνη, στη Σόφια και στο Μόναχο, χωρίς να μετράω το DesertFest αλλά όλα είχαν ωραίες αντιδράσεις και πολύ ζεστό κόσμο.

Rockpages.gr: Έχετε άλλωστε την εμπειρία των tour στο εξωτερικό και είναι αλήθεια πως πρώτα γίνατε γνωστοί στο εξωτερικό και μετά ξυπνήσαμε εμείς

Γ.Β: Ίσως να έχει να κάνει με τον τρόπο που διαδόθηκε η μπάντα μέσω του ίντερνετ, στην αρχή δεν υπήρχε αυτή η επίγνωση από που είμαστε, πολλοί μας το έχουν πει αυτό αφού πολλοί δεν ήξεραν ότι είμαστε Έλληνες

Photo by Konstantinos Stathis

Rockpages.gr: Πάντως και στα εδώ live εδώ και χρόνια επικρατεί προσκύνημα και ο κόσμος μοιάζει να λατρεύει τα ταξίδια μέσα από τις νότες των Naxatras.

Εσείς που νιώθετε πιο άνετα; Σε μεγάλες ανοιχτές σκηνές ενός φεστιβάλ ή σε ένα κλειστό venue με δικό σας αφοσιωμένο κοινό;

Γ.Β: Προφανώς όταν έχεις δικό σου κοινό είναι πολύ καλύτερα γιατί έχουν έρθει να δουν εσένα, ξέρουν τα κομμάτια και είναι πιο ενθουσιώδεις αλλά έχουν υπάρξει και φεστιβάλ που ήταν το ίδιο.

Rockpages.gr: Μεταξύ στούντιο και συναυλιών τι διαλέγεις;

Γ.Β: Άλλο πράγμα το καθένα, το καθένα έχει τη δική του ευχαρίστηση

Rockpages.gr: Το νέο τέταρτο άλμπουμ είναι ήδη εκεί έξω και έχει πάρει εξαιρετικές κριτικές. Εσείς πως το βιώσατε από μέσα?

Γ.Β: Είχαμε μεγάλη αναμονή μέχρι να βγει, περισσότερο από κάθε άλλη φορά και ήταν ανακουφιστικό όταν βγήκε ο δίσκος μετά από τόσο καιρό αλλά φυσικά και η ανταπόκριση. Ενώ δοκιμάσαμε νέα πράγματα ο κόσμος το εκτίμησε και άρεσε και στο επίπεδο των reviews. Εν τέλει πήγε καλύτερα από τις προσδοκίες μας.

Rockpages.gr: Η πανδημία έπαιξε το ρόλο της? Ήταν η δημιουργία του διαφορετική για κάποιο λόγο?

Γ.Β: Το πήγαμε λίγο πίσω λόγω της πανδημίας αλλά όχι μόνο, το είδαμε σαν ευκαιρία να δουλέψουμε πιο πολύ κάθε βήμα του δίσκου (σύνθεση, ηχογράφηση, μίξη, εξώφυλλο, video clip) ώστε να το κάνουμε όσο καλύτερο μπορούσαμε. Ήταν πιο φιλόδοξο από την αρχή αυτό το άλμπουμ, θέλαμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα καλλιτεχνικά οπότε δώσαμε μεγαλύτερη βάση σε κάθε ήχο, ήταν πιο λεπτομερές

Photo by Thodoris Markou

Rockpages.gr: Πλέον είστε τέσσερα μέλη με την προσθήκη του Παντελή Κάργα στα keyboards. Υπήρξε κάποια συνθετική ανάγκη γι΄ αυτό ή απλά έτυχε;

Γ.Β: Αρχικά είχαμε μερικά κομμάτια που πιστεύαμε πως θα ταίριαζαν κάποια πλήκτρα αλλά τελικά ταίριαξαν σε όλα αφού σε κάθε κομμάτι λέγαμε «α και εδώ θα μπορούσε να μπει ένα πιάνο, εδώ ένα rhodes» κτλ Τελικά ο Παντελής έβαλε πλήκτρα και στα παλιότερα κομμάτια που παίζουμε ζωντανά οπότε έχει δέσει και έχει γίνει ένα νέο πράγμα. Γιατί να μην το κάναμε αφού είχαμε αυτό το οπλοστάσιο των πλήκτρων και τελικά ο ήχος γέμισε, έγινε πιο spacey. Πλέον μας φαίνεται περίεργο που δεν είχαμε πλήκτρα ακούγοντας τις παλιές εκδοχές.

Rockpages.gr: Πάντως ένα από τα πράγματα που σας χαρακτηρίζει είναι η ποιότητα σε όλους τους τομείς, το βλέπουμε για παράδειγμα και στο πόσο προσεγμένες είναι οι εκδόσεις των άλμπουμ των Naxatras σε φυσική μορφή. Είναι αυτό πιστεύεις ένα κίνητρο για αυτούς που στηρίζουν την αγορά του φυσικού φορμάτ;

Γ.Β: Οπωσδήποτε, αυτοί που αγοράζουν δίσκους είναι το βασικό ακροατήριο της μουσικής που παίζουμε. Πολλοί δεν ακούν την κυκλοφορία και περιμένουν πρώτα να πάρουν στα χέρια τους το βινύλιο. Αυτοί που αγοράζουν δίσκους είναι και πάλι μεγάλο μέρος του κοινού, ειδικά στη μουσική που παίζουμε, δε μιλάμε για pop ή για hip hop αλλά για rock, metal και κάποια άλλα είδη παίζει πολύ αυτό. Το νέο άλμπουμ βγήκε σε διάφορες εκδόσεις και η limited εξαντλήθηκε ήδη. Ανοίγει το gatefold σε ένα τριπλό πάνελ όπου εκτείνεται ένα έργο και στα τρία μέρη ως εξέλιξη του εξωφύλλου.

Rockpages.gr: Έχεις αγαπημένο κομμάτι στο νέο άλμπουμ;

Γ.Β: Είναι δύσκολο, μπορώ να σου πω κάποια, το “The Battle of Crystal Fields” που το θεωρούμε πολύ σημαντικό και δώσαμε πολύ κόπο, ένα προσωπικά αγαπημένο είναι το “Radiant Stars” που το λέμε η φανκιά του δίσκου, σύντομο και περιεκτικό. Εμένα μου αρέσει πολύ και το outro “Shape of the Evening” που θα μπορούσε να είναι και soundtrack σε κάποια ταινία, το δουλέψαμε πολύ και δεν είναι εύκολο να αποδοθεί live.

Rockpages.gr: Το πρώτο single ήταν το τρομερό Journey to Narahmon, που έχει έναν υπνωτιστικό μα κολληματικό ρυθμό και που προσωπικά μου ταιριάζει πολύ και για κάποιο λόγο μου θυμίζει 80ς soundtrack.

Γ.Β: Το βασικό ριφ προέκυψε στο στούντιο όταν τελειώσαμε τις ηχογραφήσεις του III, πριν μαζέψουμε τα όργανα έπαιξε ο Γιάννης αυτή τη μελωδία, τον ημιτόνιο που είναι απλό αλλά μαζί με το delay μας έψησε πολύ και ήταν από τα πρώτα κομμάτια που ήμασταν σίγουροι για το νέο άλμπουμ. Περάσαμε πολλά στάδια για να το ολοκληρώσουμε, υπήρχε ένα άλλο ριφ από ένα τζαμάρισμα πριν το live στο Ισραήλ σε μια φάρμα με ακουστικά όργανα, στο μεσαίο σημείο είχα πάρει εγώ το ριφ και για πλάκα το είχα αλλάξει με σύνθια από πίσω και μετά το άκουσε ο Παντελής και πρότεινε κάποιες άλλες συγχορδίες και τελικά χτίσαμε πάνω του σιγά σιγά και προέκυψαν τρεις διαφορετικές ιδέες σε ένα κομμάτι με κοινό παρανομαστή το beat αυτό που παραπέμπει ίσως σε techno ή trance. Επίσης μας ταίριαζε να μπει ένας αμανές και βρήκαμε την Εύη από τα Καντινέλια που το πήγε σε άλλο επίπεδο. Αυτό το κομμάτι έχει πολλά πράγματα, από Ozric Tentacles μέχρι Pink Floyd

Rockpages.gr: Τους τίτλους στα οργανικά κομμάτια πως τους διαλέγετε;

Γ.Β: Μας έρχεται σαν εικόνα όταν δεν υπάρχουν στίχοι να το καθορίσουν. Το “Journey…” προέκυψε από ένα σχέδιο σε μπλουζάκι του Chris RW που κάνει τα εξώφυλλα μας. Το είχε ονομάσει “Temple of Narahmon” και μας ταίριαξε με τη μυθολογία του άλμπουμ. Δεν είναο πραγματικό μέρος, είναι κάτι φανταστικό, σαν μια γη σε αυτό το σύμπαν.

Rockpages.gr: Είχα διαβάσει πως το όνομα Naxatras έχει να κάνει με την ινδική αστρολογία, είναι αλήθεια αυτό;

Γ.Β: Ναι, είναι από τις 28 φάσεις της σελήνης, τα naxatras

Rockpages.gr: Για να πάμε λίγο και στο στιχουργικό κομμάτι, υπάρχει κάποια θεματική στο νέο άλμπουμ;

Γ.Β: Ναι, και δουλεύτηκε παράλληλα με το μουσικό κομμάτι όσο γράφαμε, δεν το είχαμε στο μυαλό μας από την αρχή αλλά είπαμε πως θα ήταν ωραίο να γίνει concept album και να χτιστεί όλο γύρω από την ιδέα.

Rockpages.gr: Σχετίζεται και με το όμορφο video clip που κάνατε για το “Omega Madness”;

Γ.Β: Είναι γυρισμένο στη Νέα Ζηλανδία. Η ιστορία του video δεν είναι άμεσα συνδεδεμένη με το άλμπουμ αλλά έχει κάποιες κοινές επιρροές. Δεν είπαμε στον σκηνοθέτη Sam Kristofski κάνε την ιστορία του άλμπουμ γιατί αυτό θα είχε τρελό budget, να μεταφέρεις το εξώφυλλο που βλέπεις σε ένα video clip. Οπότε κρατήσαμε κάποια στοιχεία και τον αφήσαμε να δημιουργήσει με τα vibes που του έβγαζε το κομμάτι αλλά πάλι έχει το fantasy και ψυχεδελικό στοιχείο.  

Rockpages.gr: Την Παρασκευή 13 Μαϊου θα σας δούμε και πάλι ζωντανά στην Αθήνα, σε ένα ακόμα ιδιαίτερο live, αυτή τη φορά στο Fuzz Club. Να υποθέσω πως θα είναι και πάλι προσεγμένο με visuals και φώτα και θα είναι κυρίως παρουσίαση του νέου άλμπουμ?

Γ.Β: Και του νέου άλμπουμ αλλά και με παλιότερα κομμάτια. Φώτα σίγουρα, από visuals δε θα έχει αυτό το είδος του projection που είχε το προηγούμενο live, θα έχει διαφορετική φιλοσοφία, ένα show με guest μουσικούς κτλ

Rockpages.gr: Θα ακολουθήσουν και άλλες ελληνικές πόλεις?

Γ.Β: Στις 20/5 παίζουμε Θεσσαλονίκη στο We μαζί με τους Dead Ends και θα ακολουθήσουν και άλλες ελληνικές πόλεις και φεστιβάλ

Rockpages.gr: Ήσασταν από την αρχή χωμένοι στο ψυχεδελικό rock ή πριν τον πρώτο δίσκο παίζατε μπάλα σε άλλους χώρους;

Γ.Β: Ξεκινήσαμε πιο κοντά στο heavy rock/desert/stoner αφού οι πρώτες μας επιρροές ήταν πιο πολύ εκεί. Στην πορεία και σχετικά γρήγορα, πέρα από τα πρώτα κομμάτια που γράψαμε αρχίσαμε να πηγαίνουμε προς την επόμενη πιο ψυχεδελική κατεύθυνση αφού βρίσκαμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον να εκφραστούμε μέσα από αυτές τις φόρμες και όχι το καθαρά ριφοκεντρικό

Rockpages.gr: Γιάννη σε ευχαριστώ για τη συνέντευξη, τα τελευταία λόγια ανήκουν σε σένα

Γ.Β: Θα τα πούμε στο live!

Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή SOUNDS OF DECAY RADIOSHOW μαζί με τη συνέντευξη στον παρακάτω σύνδεσμο: