
Οι Obscura είναι ένα συγκρότημα που ποτέ δεν συμπάθησα. Όσο και αν μου αρέσει το technical death metal, οι συγκεκριμένοι είναι από τους κυριότερους εκπροσώπους ενός σύγχρονου κινήματος όπου δίνει περισσότερο σημασία στην επίδειξη τεχνικής παρά στη δημιουργία ολοκληρωμένων συνθέσεων. Τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ, αφού ό,τι και να είχα ακούσει μου έδινε αυτή την αίσθηση. Και δεν ήταν μόνο αυτοί, δεκάδες συγκροτήματα σε αυτό τον ήχο κάνουν το ίδιο πράγμα, λες και υπάρχει μια κόντρα για το ποιος θα παίξει πιο γρήγορα και πιο τεχνικά.
Το έβδομό τους album είναι διαφορετικό, με την έννοια ότι η μουσική είναι πιο «στρωτή» σε σημεία. Τα κομμάτια έχουν αρχή, μέση και τέλος. Τεχνική φυσικά υπάρχει, αυτό δεν αλλάζει, δεν είναι όμως φλύαρη και χωρίς ουσία αλλά σωστά ενσωματωμένη ώστε να μην ξεφεύγει και να υπερφορτώνει τις συνθέσεις. Υπάρχουν επίσης και αρκετές εξαιρετικές κιθαριστικές μελωδίες που δίνουν μια ποικιλία στο τελικό αποτέλεσμα, όπως για παράδειγμα στο υπέροχο “Stardust”. Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά των Γερμανών που άκουσα με ενδιαφέρον χωρίς να με κουράσει και χωρίς να θέλω να σταματήσω την ακρόαση μετά από τρία-τέσσερα τραγούδια.
Δυστυχώς όμως, υπάρχει ένα μεγάλο μαύρο σύννεφο πάνω από αυτό το δίσκο. Δύο πρώην μέλη του σχήματος που έφυγαν το 2024, κατηγορούν τον ιδρυτή, μοναδικό αρχικό μέλος, τραγουδιστή, κιθαρίστα και βασικό συνθέτη Steffen Kummerer ότι χρησιμοποίησε δικές τους ιδέες χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Ο Alex Weber καθώς και ο Christian Münzner ισχυρίζονται ότι ο Kummerer έκλεψε μέρη που είχαν γράψει οι ίδιοι όσο βρίσκονταν στους Obscura (τα οποία κρίθηκαν μη κατάλληλα για το συγκρότημα) και ενώ είχε συμφωνηθεί όταν αποχώρησαν να μην χρησιμοποιηθούν από τον Kummerer σε επόμενη κυκλοφορία του. Όσο γράφονται αυτές οι γραμμές (sic), τόσο ο ίδιος όσο και οι Nuclear Blast δεν έχουν τοποθετηθεί επί του θέματος.
Αν παραβλέψει κανείς αυτό το γεγονός και εστιάσει μόνο στο μουσικό κομμάτι, το “A Sonication” είναι ένας πραγματικά πολύ καλός technical death metal δίσκος. Έχει τρομερές συνθέσεις και με κάνει να θέλω να συνεχίσουν οι Obscura σε αυτή την κατεύθυνση στις επόμενες δουλειές τους. Γίνεται όμως να μην το σκεφτείς, όταν ο Weber έχει παραθέσει ηχητικά αποσπάσματα που δείχνουν ότι τα μέρη του έχουν χρησιμοποιηθεί αυτούσια; Ειδικά όταν δεν είναι η πρώτη φορά που μέλος των Γερμανών κατηγορεί τον Kummerer για το ίδιο ακριβώς πράγμα; Ας κρίνει ο κάθε ακροατής την κατάσταση με τα δικά του κριτήρια.