Το Rockpages.gr δεν θα μπορούσε να αγνοήσει το κάλεσμα που απηύθυνε το αγαπημένο Αθηναϊκό συγκρότημα των Reflection και έδωσε το παρόν το Σάββατο 21/1/2017 στα Music House Studios στον Κορυδαλλό για την προακρόαση του πολυαναμενόμενου Bleed Babylon Bleed.

9 χρόνια πέρασαν από το προηγούμενο άλμπουμ When Shadows Fall. Χρόνια τα οποία περιλάμβαναν αλλαγές μελών, οικονομικές δυσκολίες και προσφάτως ένα εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα υγείας του ιδρυτή της μπάντας Στάθη Παυλάντη. Ο Στάθης προς μεγάλη χαρά όλων κατάφερε τελικά να βγει θριαμβευτής μέσα από τη δοκιμασία του και παρουσία σύσσωμου του Ελληνικού μεταλλικού τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού), γιόρτασε τα αποκαλυπτήρια ενός πνευματικού παιδιού που μπορεί να καθυστέρησε να έρθει αλλά κατά τα φαινόμενα αναμένεται να αποτελέσει σταθμό την καριέρα του συγκροτήματος. Ας προχωρήσουμε στο μουσικό κομμάτι λοιπόν και τα όσα ακούσαμε όταν ο Στάθης πάτησε το play…

1. Marching to Glory (1:18)
Μια επική εισαγωγή που πραγματικά ανοίγει την όρεξη του ακροατή. Η μεγαλειώδης ενορχήστρωση καταλήγει στην επιβλητική απαγγελία του Albert Bell (Forsaken, Nomad Son) ο οποίος είναι ένας από τους τρείς καλεσμένους της μπάντας σε αυτό το δίσκο. Ιδανικό πρελούδιο για την σύνθεση που ακολουθεί.

2. Glorious Victory (4:38)
Θα μπορούσε να είναι και το σάουντρακ της νίκης του Στάθη στη σκληρή μάχη που έδωσε για την ίδια του τη ζωή. Επικό κομμάτι που φέρνει στο νου Οδύσσεια. Power metal νοοτροπία με καλπάζων, γρήγορο τέμπο το οποίο καταλαγιάζει στη μέση όπου έχουμε ένα κόψιμο με μπάσο μόνο για να ξεσπάσει στη συνέχεια με ένα εκτυφλωτικό σόλο.

3. The Iron Tower (4:24)
Η πρώτη γνωριμία με το υλικό του άλμπουμ η οποία έγινε μερικούς μήνες πριν μέσω ενός lyric video. Μία δυσοίωνη ιστορία εμπνευσμένη από το μεσαίωνα και την ιερά εξέταση η οποία μεταφέρεται ιδανικά σε νότες μέσα από αυτό το αργό επικό doom κομμάτι που φέρει τη σφραγίδα του χαρακτηριστικού και κλασσικού πλέον, Reflection ήχου. Αξίζει να σημειώσουμε πως στην ουσία με αυτό το κομμάτι μας συστήθηκε η νέα φωνή της μπάντας Γιώργος Θωμαΐδης και έδειξε πόσο καλά μπορούσε να δέσει με το ύφος του υλικού.  

4. Fallen Shadow (5:02)
Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σκοτεινά σε αυτό το τραγούδι που αναφέρεται σε ένα δαίμονα που όντας παγιδευμένος στη Γη, έχει γίνει μάρτυρας όλων των κοσμοϊστορικών γεγονότων που σημάδεψαν την ιστορία των ανθρώπων. Μεσαίο προς γρήγορο τέμπο με τα πλήκτρα να πρωταγωνιστούν στο χτίσιμο μιας σκοτεινής ατμόσφαιρας που παραπέμπει κυρίως στο When Shadows Fall.

5. Takla Makan (4:43)
Δεύτερος καλεσμένος στο άλμπουμ ο τεράστιος Mats Leven (Candlemass, Malmsteen, Abstract Algebra etc.). Το γκρουπ έγραψε το τραγούδι έχοντας κατά νου τη φωνή του Leven και η χαρά ήταν μεγάλη όταν ο ίδιος αποδέχθηκε με ενθουσιασμό την πρόσκληση, όχι από ευγένεια αλλά επειδή πραγματικά ενθουσιάστηκε με τη σύνθεση. Σίγουρα το πιο doom metal κομμάτι του άλμπουμ, επικό, αργόσυρτο και σκοτεινό με τον Leven να δένει άψογα και τραγουδά πειστικά για τη Μεγάλη Λευκή Πυραμίδα των Ερπετοειδών.

6. Time Traveler (4:57)
Ίσως η πιο Power metal στιγμή του δίσκου, αυτή η ιστορία φαντασίας που εκτυλίσσεται στο διάστημα και φέρνει κάτι στο νου από το συγγενές συγκρότημα των Innerwish. Αρκούντως συναυλιακό με γρήγορο και ξεσηκωτικό ρυθμό.

7. Stormbringer (3:44)
Και από το Power metal περνάμε στο Epic metal εμπνευσμένο από τους Manowar, μία από τις εμφανείς επιρροές της μπάντας άλλωστε. Τρίτος καλεσμένος ο Κώστας Τόκας (Power Crue, Reload) ο οποίος αναλαμβάνει να τραγουδήσει την εισαγωγή με μελωδικό τρόπο πετυχαίνοντας μία εξαιρετική αντίθεση όταν έρχεται η σειρά του Γιώργου να πει τα ίδια λόγια και ενώ η μουσική σταδιακά δυναμώνει και καταλήγει σε ένα καλπάζων θέμα που δένει αρμονικά με τα λόγια που υμνούν το θρυλικό σπαθί του Elric.

8. Ruler of My Own Land (4:59)
Αποτελεί το πρώτο μέρος μιας διλογίας αφιερωμένη στην Ποντιακή γενοκτονία. Ένα Power metal τραγούδι που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι βγαλμένο από τις καλύτερες στιγμές του Y.J. Malmsteen. Εντελώς συναυλιακό με ανθεμικό ρεφραίν και τρομερή κιθαριστική δουλειά. Τα ανατολίτικα στοιχεία είναι κάτι παραπάνω από εμφανή και το όλο σύνολο καταλήγει κολλητικό αν όχι εθιστικό. Οι στίχοι και η μελωδία δεν λένε να φύγουν από το μυαλό ακόμα και μετά από μία μόνο ακρόαση.

9. Bleed Babylon Bleed (6:01)
Η συναισθηματική φόρτιση του Στάθη όσο μας μιλούσε για το ομώνυμο κομμάτι και δεύτερο μέρος της προαναφερθείσας διλογίας ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Οι στίχοι αποτελούν στην ουσία συρραφή ιστοριών και αναμνήσεων που διασώθηκαν μέσω της γιαγιάς του Στάθη η οποία βίωσε το βίαιο ξεριζωμό. Για δεύτερη φορά στην ιστορία του συγκροτήματος κάνει την εμφάνισή της η ποντιακή λύρα παιγμένη από τον ίδιο το Στάθη, για πρώτη όμως ως lead όργανο και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον ανατριχιαστικό. Το επικό και αργό τέμπο διανθίζεται με στοιχεία Ποντιακής μουσικής και κλείνει εντυπωσιακά το άλμπουμ.

Σαν σύνολο λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα δίσκο που ισορροπεί ηχητικά ανάμεσα στην Οδύσσεια και το When Shadows Fall, παντρεύοντας το επικό Power Metal του πρώτου με το σκοτεινό Doom Metal του δεύτερου. Το αποτέλεσμα είναι φυσικά 100% Reflection και δεν ακούγεται σε καμία περίπτωση παλιακό και επιτηδευμένο. Ο ήχος είναι σύγχρονος και εντελώς φυσικός χωρίς την προσθήκη εφφέ. Η διάρκεια είναι ιδανική καθώς αγγίζει τα 40 λεπτά και η ροή του πραγματικά ξεκούραστη και ψυχαγωγική. Ανυπομονώ για την ημερομηνία κυκλοφορίας (πιθανότατα μέσα στον Απρίλη) οπότε και θα μου δοθεί η ευκαιρία για απανωτές ακροάσεις που θα φανερώσουν όλο τον πλούτο του άλμπουμ.

Κώστας Κουναδίνης

ReflectionListening2