Στο μακρινό 2200 η ελίτ φεύγει από τον κατεστραμμένο πλανήτη μας και μετοικεί στον Άρη, όπου μένει να φανεί αν η αγάπη θα φέρει την ελπίδα και πάλι αφού και εκεί τα πράγματα δεν είναι ακριβώς ρόδινα. Ο Kωνσταντίνος Mindcrimek Βλάχος άκουσε το δυστοπικό concept των SKAGS και με χαρά τα παρουσίασε στο Sounds Of Decay Radioshow στο darkwaveradio.net (Δευτέρες 21.00-22.30). Ο λόγος στην Σπυρέττα Δρίβα (φωνητικά) …
Rockpages.gr: Καλησπέρα Σπυρέττα, πες μας λίγα λόγια γι’ αυτούς που δεν γνωρίζουν καθόλου το συγκρότημα
Σπυρέττα: Βρεθήκαμε το 2017 με μια διαφορετική σύνθεση και το 2018 ξεκινήσαμε να παίζουμε live μαζί, τότε παίζαμε μόνο covers και κάναμε ένα πρόγραμμα party music, λίγο disco, λίγο funky κτλ. Eίχαμε κάνει πέντε εμφανίσεις μέσα σε δύο χρόνια αλλά από την πρώτη καραντίνα ουσιαστικά κυκλοφορούμε το δικό μας υλικό, αφού θέλαμε την ενθάρρυνση που θα μας έδινε το δικό μας υλικό για να έχει ενδιαφέρον για μας και να μας κρατήσει ενωμένους
Rockpages.gr: Είχατε παίξει και σε άλλα σχήματα πριν;
Σπυρέττα: Όλα τα παιδιά εκτός από μένα ήταν και σε άλλα σχήματα, ο Σωτήρης Αγγελίδης (μπάσο), Χρήστος Αλεξανδρής (ντραμς) και η Χριστίνα (πλήκτρα) είχαν τους Wild Cats που παίζανε κλασικό ροκ, ο Σωτήρης ήταν και στους The Drizzle (τότε έπαιζαν το Salvation με διαφορετικό στίχο και τόνο), ο Χάρης έπαιζε στους Bad Temper και στους Six Pistols και η Χριστίνα έπαιζε στους Illusive Mirrors ενώ παίζει και στους The Bittersweet.
Rockpages.gr: Tο πρώτο σας ήταν το single Screaming In My Bed το 2019
Σπυρέττα: Ήταν η προσωπική μου πρώτη εμπειρία από ηχογράφηση. Είναι ένα single που δεν μπήκε σε κάποιον δίσκο, ωστόσο είναι το πιο αγαπημένο κομμάτι αυτών που μας ακούν και το high point των live.
Rockpages.gr: Το 2020 βγαίνει το ντεμπούτο άλμπουμ, με τίτλο Digital Cage Of A Cursed Generation. Γράφτηκε μέσα στην πανδημία και πως σου φαίνεται βλέποντας το από απόσταση πλέον;
Σπυρέττα: Ξεκινήσαμε να το γράφουμε πιο πριν, πήρε περίπου ένα χρόνο συνολικά η υλοποίηση του, έγινε το release με το που ανακοινώθηκε η καραντίνα. Ουσιαστικά ήταν κάποια κομμάτια που είχε γράψει ο Σωτήρης, η μεγάλη δημιουργική δύναμη πίσω από τα κομμάτια μας, ένα σύνολο κομματιών που είχαν την ίδια οπτική πάνω στο σύγχρονο κόσμο, στίχοι με κοινωνικές ανησυχίες. Ένα άλμπουμ που είναι βαθιά μέσα στις καρδιές μας. Τέσσερα χρόνια μετά λέω πολλές φορές στα παιδιά πως ίσως χρειάζεται ένα remaster ή μια επανεκτέλεση, είμασταν κάπως ανώριμοι ακόμα, στη φωνή τουλάχιστον το βλέπω σίγουρα, ωστόσο πρόκειται για κομματάρες, τα παίζουμε ακόμα και έχουν θετική εντύπωση.
Rockpages.gr: Το “The Guillotine” μιλάει για την καταστροφή του περιβάλλοντος από την αλόγιστη τεχνολογική ανάπτυξη. Υπάρχει επιστροφή ή έχουμε πέσει ήδη στο γκρεμό και απλά περιμένουμε πότε θα σκάσουμε κάτω;
Σπυρέττα: Ποτέ δεν ξέρει κανείς, γι’ αυτό και το επόμενο άλμπουμ εντοπίστηκε στο βαθύ βαθύ μέλλον, στο οποίο ο ρόλος της τεχνολογίας έχει μάλλον θετικό χαρακτήρα, το πήγαμε προς το «διαστημικό» και το είδαμε λίγο οπτιμιστικά, αντί να το πάμε στον «πόλεμο των μηχανών»» και πως η τεχνολογία μπορεί να διαφθείρει την καθημερινότητα.
Rockpages.gr: Μετά το 2020 και με δεδομένο ότι είχαμε τα lockdowns μπαίνει η φάση στον πάγο ή συγκεντρώνατε ιδέες;
Σπυρέττα: Ήταν πιο δύσκολο, στο σκληρό lockdown ήταν αδύνατο να κάνουμε πρόβες, είχαν ήδη όμως να πέφτουν ιδέες, ειδικά από τον Σωτήρη, όλα τα κομμάτια πέρα από το Salvation είναι ουσιαστικά παιδιά της καραντίνας. Σίγουρα μας δυσκόλεψε αλλά ήταν μια δημιουργική δύναμη αυτός ο χρόνος της εσωτερικής διερεύνησης. Ακόμα και το ότι δε βρισκόμαστε λειτούργησε θετικά αφού βρήκαμε τον δικό μας χώρο, μέχρι τότε πηγαίναμε σε στούντιο, ο δικός μας χώρος είναι το σπίτι των Skags.
Rockpages.gr: Υπάρχει κάποιος που είναι βασικός συνθέτης ή δουλεύετε όλοι μαζί;
Σπυρέττα: Ο Σωτήρης είναι ένας άνθρωπος με πάρα πολύ ταλέντο στη μουσική, ουσιαστικά τα κομμάτια που φέρνει σαν οδηγούς είναι δουλεμένα σε ένα μεγάλο βαθμό. Από κει και πέρα στο δεύτερο δίσκο έγραψε τους περισσότερους στίχους ο Χρήστος και ο καθένας μας βάζει τις δικές του ιδέες για συμπληρώσει το αρχικό όραμα του Σωτήρη.
Rockpages.gr: Πώς θα περιέγραφες τη μουσική των Skags;
Σπυρέττα: Ως ονειρική, ατμοσφαιρική, ίσως σε κάποια σημεία αναπάντεχη, το People On Mars έχει ελληνικό ραπ μέσα, ένα πράγμα που ξάφνιασε. Αν βάλουμε τη μουσική μας σε μουσικό κουτάκι χωράει κάτω από την ευρεία ομπρέλα του εναλλακτικού ροκ αλλά είναι μια ομπρέλα που χωράει πραγματικά πολλά πράγματα, σκοπός μας είναι να κινηθούμε σ’ αυτά τα ηλεκτρονικά, ατμοσφαιρικά, progressive μονοπάτια, μπορώ να πω πως τα γυναικεία φωνητικά προσθέτουν και ένα ελαφρύ folk στοιχείο.
Rockpages.gr: Πόσο εύκολο είναι να βρεις ισορροπία μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών; Υπάρχει ο κίνδυνος να κερδίσεις σε ποικιλία αλλά να ρισκάρεις το τελικό αποτέλεσμα να βγει μη συνεκτικό από τον υπερβολικό πειραματισμό
Σπυρέττα: Καταλαβαίνω τι λες, στον πρώτο δίσκο είχαμε ακόμα περισσότερη ποικιλία, το κάθε κομμάτι ερχόταν από το δικό του σύμπαν και όντως υπήρχε αυτή η πολυμορφία και το είχα λάβει σαν σχόλιο πως δεν υπήρχε συνεκτικότητα. Στο δεύτερο δίσκο θεωρώ πως πετύχαμε αυτή την αναλογία πιο στοχευμένα και καλά, αλλά εξαρχής το είχαμε στο μυαλό μας πως θέλαμε να είναι ένα concept album, με επαναλαμβανόμενα θέματα, με την ίδια αισθητική στα κομμάτια. Πιστεύω πως το έχουμε καταφέρει.
Rockpages.gr: Στο κομμάτι των στίχων, εδώ είναι ένας ο υπεύθυνος;
Σπυρέττα: Για το δεύτερο δίσκο ναι, είναι του Χρήστου, σε αντίθεση με τον πρώτο που είχε γράψει κυρίως ο Σωτήρης. Έκανε εξαιρετική δουλειά, πριν ξεκινήσουμε όμως κάναμε ξεκάθαρο πως θέλαμε να κινηθεί αυτή η ιστορία, ποια να είναι τα βασικά σημεία της πλοκής και να εξιστορηθεί σε τμήματα
Rockpages.gr: Προσαρμόσατε την ιστορία στη μουσική ή η ιστορία σας οδήγησε και στην ανάλογη μουσική κατεύθυνση.
Σπυρέττα: Ήταν δυο ξεχωριστοί κόσμοι που ενώθηκαν και συνδέθηκαν στην πορεία θαρρώ. Ωστόσο το πάντρεμα είναι απόλυτα αρμονικό
Rockpages.gr: Θες να μας πεις λίγο το βασικό θέμα της ιστορίας;
Σπυρέττα: Πρόκειται για μία δυστοπική θεώρηση, στην οποία η Γη έχει υποστεί περιβαλλοντική καταστροφή, έχουν μείνει λίγες πρώτες ύλες και διαθέσιμοι πόροι και η ανθρωπότητα τείνει προς την εξαφάνιση. Ωστόσο υπάρχει ελπίδα γι’ αυτούς που μπορούν οικονομικά να το πετύχουν, για την ελίτ δηλαδή, και όσοι μπορούν αγοράζουν εισιτήριο και πηγαίνουν να ζήσουν στον Άρη και οι όσοι δεν μπορούν μένουν πίσω να αντιμετωπίζουν τις συνέπειες. Οικογένειες χωρίζονται, εραστές μένουν και κοιτάζουν από μακριά ο ένας τον πλανήτη του άλλου κτλ Στην πορεία όμως η μοίρα χτυπάει και τον πλανήτη του Άρη, ένας μετεωρίτης κατευθύνεται με ταχύτητα προς τη νέα αποικία. Έτσι οι «αρειανοί» αναγκάζονται να γυρίσουν πίσω και με πόλεμο να ανακαταλάβουν την εγκαταλελειμμένη Γη. Όσοι έχουν μείνει πίσω όμως τους δέχονται σαν αδέρφια τους και όλοι μαζί ψάχνουν να βρουν το νέο πλανήτη που θα φιλοξενήσει την ανθρωπότητα. Είναι ένα ταξίδι που διαρκεί 18-20 χρόνια, κάποια άτομα πεθαίνουν στην πορεία, άλλα δεν έχουν ζήσει καν στη Γη, στο τέλος όμως βρίσκουν τον καινούριο τους σπίτι και τον εξερευνούν με την ίδια δύναμη που το έκαναν κάποτε.
Rockpages.gr: Είναι οι ιστορίες δυστοπίας μια αντανάκλαση των φόβων του σύγχρονου ανθρώπου;
Σπυρέττα: Ναι, εξαρχής το είχαμε πει πως θα υπάρχει αυτή η φανταστική αφήγηση, αλλά θα πρόκειται για μια αλληγορία του σήμερα. Μιλάει υποτίθεται για το μέλλον αλλά πράγματα όπως η καταστροφή του περιβάλλοντος, η πιθανή κατοίκηση άλλων πλανητών, οι κοινωνικές ανισότητες κα είναι πράγματα που είναι αφορμές από το σήμερα
Rockpages.gr: Το άλμπουμ βγαίνει και σε βινύλιο. Υπεύθυνος για το εξώφυλλο και το layout γενικότερα;
Σπυρέττα: Θέλαμε το concept να εκφραστεί και στο artwork του βινυλίου, να είναι ένα συνολικό έργο προβληματισμού αυτό που θα λάβει ο ακροατής στα χέρια του, το design του δίσκου, η ονοματοδοσία των πλευρών του, οι στίχοι για να ακολουθήσει την ιστορία, είναι όλο μια εμπειρία μαζί με τη μουσική. Υπεύθυνος είναι ο Δημήτρης, ένας καλλιτέχνης που κάνει πιο αφαιρετικές εικόνες, σαν κόμικ, είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με το αποτέλεσμα και το μεταφέραμε και σε t-shirt, έχει κάτι από παραμύθι η εικόνα.
Rockpages.gr: Πως βγήκε το όνομα skags;
Σπυρέττα: Ήταν η ιδέα από την πρώτη σύνθεση μας, ουσιαστικά ένα αρκτικόλεξο από τα αρχικά των ονομάτων μας, είχαμε έναν Σωτήρη, έναν Κώστα, έναν Άγγελο, έναν Γιάννη και μια Σπυρέττα. Παρόλο που κάποιοι έφυγαν και ήρθαν άλλοι στη θέση τους είπαμε να το κρατήσουμε. Έχει και ένα νόημα πως στην αμερικανική αργκό σημαίνει ναρκωτικό και κάπως έτσι το συνδέουμε και εμείς, σαν την εθιστική μουσική, τις εθιστικές μελωδίες που σίγουρα δε σε αφήνουν αδιάφορο.
Rockpages.gr: Μια έκπληξη στο άλμπουμ είναι το κομμάτι People on Mars όπου υπάρχει Αγγλόφωνος στίχος ο οποίος συνυπάρχει με ελληνικό ραπάρισμα, πώς και σκεφτήκατε κάτι τέτοιο;
Σπυρέττα: Ήταν μια τρελή ιδέα που ήρθε στον Σωτήρη, όσο ακόμα ήταν σε draft μορφή το κομμάτι. Το ακούσαμε σαν ιδέα και κατευθείαν κόλλησε στο μυαλό μας, ότι θα ταιριάζει και με τους στίχους που έγραψε ο Nick Axer που έχει ραπάρει και ήταν και πάνω στη σκηνή μαζί μας στο τελευταίο μας live, πραγματικά έπιασε το πλήρες αίσθημα του δίσκου. Είναι το δεύτερο αγαπημένο μου κομμάτι στο δίσκο, θεωρώ πως έχει πετύχει εξαιρετικά. Είναι ένα κομμάτι που δείχνει την ακραία αντίθεση της ζωής στη Γη και στον Άρη, η οποία μεταφράζεται και στην αντίθεση της αγγλόφωνης μελωδίας και του ελληνικού ραπαρίσματος.
Rockpages.gr: Τι είναι αυτό που περιμένουμε από σας από δω και πέρα;
Σπυρέττα: Θέλουμε να εστιάσουμε στο να κάνουμε live, να βγάλουμε έξω τον δίσκο και να τον ακούσει κόσμος. Σίγουρα έχουν αρχίσει να γίνονται νύξεις και για καινούρια κομμάτια αλλά είναι πιο μελλοντικό σχέδιο αυτό. Σε πρώτη φάση θέλουμε να τραβήξουμε όσο περισσότερη προσοχή μπορούμε στο υλικό που έχουμε και να το χαρούμε, γιατί δουλεύουμε γι’ αυτό το δίσκο δύο χρόνια και επιτέλους έχει έρθει η στιγμή να τον έχουμε στα χέρια μας, να τον ακούει ο κόσμος κτλ
Rockpages.gr: Σπυρέττα σ’ ευχαριστώ πολύ!
Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:
https://www.mixcloud.com/Konstantinos_Mindcrimek/sounds-of-decay-on-darkwaveradionet-se05-19-20-5-2024-skags/