Στον απόηχο της κυκλοφορίας του “Nocturnes of Hellfire and Damnation” και της εμφάνισης τους στο “Up The Hammers Festival”, συναντάμε τον David DeFeis στο ξενοδοχείο του για μία ακόμη συνέντευξη. Ο ηγέτης των Virgin Steele μας μιλάει –μεταξύ άλλων- για το τελευταίο album των Αμερικανών και απαντάει στα επικριτικά σχόλια αναφορικά με την «προβληματική» παραγωγή του “Nocturnes…”. Συνέντευξη: Σάκης Νίκας / Κάμερα: Γιάννης Δόλας

_x000D_
_x000D_
_x000D_

_x000D_

Rockpages.gr: “Nocturnes of Hellfire and Damnation”…επικός τίτλος. Πως αισθάνεσαι με το album; Είσαι ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα;

_x000D_

David DeFeis: Ναι, είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που είμαι πολύ ικανοποιημένος με αυτή τη δουλειά. Φυσικά με κάθε νέα δουλειά είναι το ίδιο…σκέφτεσαι ότι θα ήταν καλό να είχες περισσότερο χρόνο αλλά πιστεύω ότι αυτό που βγήκε (στο “Nocturnes…”) είναι πολύ κοντά με αυτό που είχα στο μυαλό μου.

_x000D_

Rockpages.gr: Ο αρχικός τίτλος ήταν “Hymns To Damnation” αλλά άλλαξε…

_x000D_

David DeFeis: Ναι…σκέφτηκα ότι ο κόσμος θα νομίζει ότι είναι κάτι σαν το “Hymns To Victory” που ήταν μία συλλογή παλιών τραγουδιών και αυτό ήταν το τελευταίο που θα ήθελα να σκεφτούν οι οπαδοί…ότι δηλαδή είναι ένα επαναηχογραφημένο album ή κάτι τέτοιο. Έτσι αποφάσισα να αλλάξω τον τίτλο.

_x000D_

VirginSteeleMid

_x000D_

Rockpages.gr: Πιστεύεις ότι η μουσική είναι μία δυναμική οντότητα που αλλάζει με το πέρασμα του χρόνου;

_x000D_

David DeFeis: Απόλυτα! Αλλάζει συνέχεια…είναι κάτι ρευστό, ένας ζωντανός οργανισμός. Δεν μπορείς να κάθεσαι και να παριστάνεις ότι είσαι ο ίδιος άνθρωπος με τους ίδιους στόχους και επιθυμίες όπως ήσουν στα 20 σου. Διαφορετικά πράγματ είναι πλέον σημαντικά για σένα και η μουσική θα πρέπει να αντανακλά το που βρίσκεσαι ψυχικά εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Αυτός ο δίσκος είναι μία πολύ καλή παρακαταθήκη του που βρίσκεται η μπάντα και εγώ προσωπικά τώρα.

_x000D_

Rockpages.gr: Επαναηχογράφησες δύο παλιά τραγούδια των Exorcist (“Queen of the Dead”, “Black Mass”), κάτι που είχες κάνει ξανά στο παρελθόν. Γιατί αισθάνθηκες την ανάγκη να επαναλάβεις αυτό το εγχείρημα;

_x000D_

David DeFeis: Γιατί όταν κάναμε το δίσκο των Exorcist σκεφτόμασταν πάντα με τον Edward (Pursino) πως θα ήταν τα συγκεκριμένα κομμάτια αν έμπαιναν στον επόμενο δίσκο των Virgin Steele…το “Age Of Consent” θα ήταν αυτός ο δίσκος…θα ακουγόταν κάτι ανάμεσα σε “Noble Savage” και “Age Of Consent”. Έτσι από καιρό σε καιρό τζαμάραμε με τον Edward τα κομμάτια των Exorcist και επειδή μας άρεσαν πολύ σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι με αυτά. Έτσι, πρόσθεσα μερικά μέρη…το “Black Mass” έγινε “Black Sun-Black Mass” και είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτό που πετύχαμε.

_x000D_

Rockpages.gr: Χαίρομαι που σε ακούω ξανά να μιλάς για τους Exorcist καθώς το εν λόγω album ήταν ένα καλά κρυμμένο μυστικό και τώρα επανακυκλοφορεί…

_x000D_

David DeFeis: Σωστά…νομίζω κάπου στο Μάιο.

_x000D_

Rockpages.gr: Μετά τα “Marriage…” άρχισες να αναφέρεσαι στους στίχους σου στη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και των Θεών. Πιστεύεις ότι είμαστε ελεύθεροι ή ότι η ζωή μας ελέγχεται από μία ανώτερη δύναμη όπως λέει και ο Αισχύλος;

_x000D_

David DeFeis: Αυτή είναι μία καλή ερώτηση…μερικές φορές τείνω προς τη μία πλευρά και μετά αλλάζω γνώμη. Πιστεύω ότι είμαστε ελεύθεροι αλλά τελικά κάνουμε τις χειρότερες δυνατές επιλογές (γέλια).

_x000D_

Rockpages.gr: Μπορούμε να αλλάξουμε τη μοίρα μας;

_x000D_

David DeFeis: Νομίζω ότι μπορούμε. Χρειάζεται μεγάλη ψυχική δύναμη αλλά μπορούμε να το κάνουμε.

_x000D_

VirginSteeleMid2

_x000D_

Rockpages.gr: Η μεγάλη έκπληξη του “Nocturnes…” ήταν μία πιο blues προσέγγιση παρόμοια με αυτή του “Life Among The Ruins”. Πως και αποφάσισες να ηχογραφήσεις ένα τέτοιο album;

_x000D_

David DeFeis: Είναι ένα στυλ πολύ αγαπητό σε μένα και η φωνή μου ταιριάζει απόλυτα με αυτό τον ήχο. Μεγάλωσα με αυτή τη μουσική, με τους Led Zeppelin αλλά και με παλιότερους μουσικούς που άκουγαν και εκείνοι όπως π.χ. ο Muddy Waters. Έτσι αποφάσισα ότι αυτή τη φορά θα κάνω αυτό που πραγματικά θέλω και αν δεν αρέσει σε κανέναν δεν με ενδιαφέρει. Αυτός είμαι τώρα και έτσι αισθάνομαι. Μου αρέσει ιδαιτέρως ο αισθησιακός χαρακτήρας των τραγουδιών και νομίζω αποτυπώνει απόλυτα τα συναισθήματά μου τη δεδομένη χρονική στιγμή.

_x000D_

Rockpages.gr: Μιλώντας για το “Life Among The Ruins”, αυτό ήταν το τελευταίο μη concept album των Virgin Steele. Αισθάνεσαι πιο άνετα σαν συνθέτης να γράφεις έχοντας στο μυαλό σου μία κεντρική ιδέα;

_x000D_

David DeFeis: Έτσι δουλεύει το μυαλό μου. Ακόμη και όταν δεν πρόκειται για ένα αμιγώς concept album, υπάρχει πάντα μία διάχυτη ιδέα στα τραγούδια όπως π.χ. στο “Nocturnes…” όπου μιλάω για τη δυναμική και τη διάδραση των διαπροσωπικών σχέσεων. Μπορεί να μην είναι ξεκάθαρ σε κάθε τραγούδι αλλά πάντα υπάρχει αυτή η ιδέα. Είναι σαν μία χιονοστιβάδα στο μυαλό μου και είναι κάτι που ωριμάζει μέσα μου.

_x000D_

Rockpages.gr: Για πρώτη φορά συνέθεσες ένα κομμάτι με τον Josh (Block) ύστερα από όλα αυτά τα χρόνια. Συνηθίζεις να γράφεις μόνος σου ή στην καλύτερη περίπτωση να συνεργάζεσαι με τον Edward (Pursino). Πως ήταν η συνεργασία σου με τον Josh;

_x000D_

David DeFeis: Είμαι πολύ χαρούμενος με το κομμάτι (“We Disappear”) και με την άψογη επαγγελματική σχέση που έχω με τον Josh όλα αυτά τα χρόνια. Είναι στος υγκρότημα κοντά 17 χρόνια τώρα…όταν ξεκινήσαμε ήταν μικρό παιδί και έχει εξελιχθεί σε ένα φανταστικό άτομο με τέλειο χαρακτήρα. Όσον αφορά το “We Disappear”, είχε την ιδέα, ένα riff ο Josh και ήρθε στο σπίτι μου…πρόσθεσα μερικά σημεία, μερικά μουσικά περάσματα, τα ενώσαμε και βγήκε αυτό το μαγικό κομμάτι. Αυτή τη φορά δεν έγραψα και τόσο πολύ με τον Edward αλλά είναι ικανοποιημένος με αυτό που κάνω και μου έχει απόλυτη εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια.

_x000D_

Rockpages.gr: Μία ακόμη έκπληξη είναι το όνομα της Lynn Delmato στα credits του δίσκου για το κομμάτι “Funeral Games”. Συνεργάζεσαι με τη Lynn στο project “Carnival of Souls”…

_x000D_

David DeFeis: Ακριβώς!

_x000D_

VirginSteele

_x000D_

Rockpages.gr: Πως προέκυψε η συνεργασία σου μαζί της;

_x000D_

David DeFeis: Είναι μια πολύ καλή μου φίλη. Μάλιστα, είχε έρθει μαζί μας στην περιοδεία μας στη Νότια Αμερική και έπαιζε keyboards. Παράλληλα με το Carnival of Souls project εγώ με τη Lynn έχουμε και ένα…δεν θα το έλεγα ακουστικό project αλλά δίνουμε κάποιες πολύ άμεσες και απλές παραστάσεις με πιάνο και φωνητικά. Κάνουμε διασκευές και παρουσιάζουμε διαφορετικές εκδοχές κομματιών των Virgin Steele όπως π.χ. το “Invictus” και αρκετά τραγούδια από το “The Black Light Bacchanalia”. Έτσι, το “Funeral Games” προέκυψε από μία ιδέα που είχε η Lynn στο πιάνο…άρχισα να τραγουδάω και βγήκε αυτό το υπέροχο τραγούδι.

_x000D_

Rockpages.gr: Δεν ξέρω αν διάβασες ή αν άκουσες αρνητικά σχόλια για την παραγωγή του δίσκου…είσαι απόλυτα ικανοποιημένος με την παραγωγή του “Nocturnes…”;

_x000D_

David DeFeis: Θέλεις πάντα περισσότερο χρόνο…θα μπορούσε να είναι μία βδομάδα, ένας μήνας…αλλά πρέπει να παραδώσεις το υλικό στην εταιρεία. Θα ήθελα να είχα περισσότερο χρόνο αλλά είμαι ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα. Αλήθεια, τι θέλουν…; Κάποιοι άνθρωποι θα παραπονεθούν για τα πάντα…για το πως ακούγεται το ταμπούρο στα τύμπανα ή δεν ξέρω με τι άλλο. Αυτά είναι μαλακίες. Στο τέλος της ημέρας μετράει το κομμάτι. Κάποιοι θα αποθεώσουν τον ηχο ενός δίσκου ο οποίος μπορεί να μην έχει καν περιεχόμενο. Δεν με ενδιαφέρουν καν αυτοί οι δίσκοι. Ακούω blues δίσκους που έχουν ηχογραφηθεί στη βεράντα με ένα μικρόφωνο. Αυτό που μετράει είναι το συναίσθημα και αυτό θέλαμε να πετύχουμε….το τραγούδι και το συναίσθημα που αυτό προσπαθεί να αποτυπωθεί. Ήθελα αυτός ο δίσκος να ακούγεται κάπως live, κάπως άμεσος και ακατέργαστος σαν το “Physical Graffiti” των Led Zeppelin…ατρό το συναίσθημα.

_x000D_

Rockpages.gr: Θεωρείς ότι είναι άδικο από τους οπαδούς να ζητάνε από τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη να γράφει με τον ίδιο τρόπο που έγραφε στα 20 ή τα 30 του;

_x000D_

David DeFeis: Νομίζω ότι είναι ουτοπικό και καθόλου τίμιο. Δεν μπορείς να πεις: «τώρα θα γράψω με αυτό τον τρόπο». Δεν σκέφτεται έτσι ένας καλλιτέχνης…θα πρέπει πάντα να εξελίσσεσαι και να μην προσποιείσαι ότι είναι το 1985.

_x000D_

Rockpages.gr: Ας υποθέσουμε ωστόσο ότι οι Led Zeppelin θα επανασυνδέονταν και ηχογραφούσαν ένα δίσκο. Δεν θα ήθελες να ακούγονται όπως στα albums των 70ς;

_x000D_

David DeFeis: Όχι, θα ήθελα να έχουν το ίδιο feeling με αυτά τα albums…o Plant συνεχίζει ακόμη και δεν προσποιείται ότι είναι 25 χρονών! Κάνει αυτό που τον γεμίζει και τον χαροποιεί. Προσωπικά, μου αρέσει κάθετι που τραγουδάει ο Plany…από το πρώτο album μέχρι σήμερα. Είναι όλα υπέροχα.

_x000D_

Rockpages.gr: Ξέρεις φυσικά ότι φέτος είναι η 35η επέτειος των Virgin Steele…

_x000D_

David DeFeis: Ναι, κάτι τέτοιο…

_x000D_

Rockpages.gr: Σκοπεύετε να κάνετε κάτι ειδικά για την περίσταση;

_x000D_

David DeFeis: Θα πιω πολύ κρασί (γέλια)! Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε κάτι αφού πάντα μας διαφεύγουν αυτού του είδους οι επέτειοι…δεν τα πολυσκέφτομαι αλλά πάντα έρχονται διάφοροι και μου τα θυμίζουν.

_x000D_

Rockpages.gr: Πολλοί μουσικοί κυκλοφορούν τις αυτοβιογραφίες τους. Σκοπεύεις να κάνεις κάτι παρόμοιο στο μέλλον;

_x000D_

David DeFeis: Νομίζω πως πρέπει…απλώς πρέπει να βρω τον κατάλληλο χρόνο. Και θέλω να το κάνω εγώ και να μη βάλω κάποιον άλλον. Άλλωστε θυμάμαι τα πάντα από τότε.

_x000D_

Rockpages.gr: Τελευταία ερώτηση: αν είχες την πολυτέλεια να βάλεις σε μία χρονοκάψουλα ένα μονάχα τραγούδι των Virgin Steele για τις επόμενες γενιές, ποιο θα ήταν αυτό;

_x000D_

David DeFeis: Δύσκολο…δύσκολη έρώτηση αφού υπάρχουν τόσα πολλά κομμάτια. Ίσως να έλεγα το “Emalaith” που το αγαπάω. Όπως αγαπάω και το “Adorned With The Rising Cobra” με το μοναδικό ενδιάμεσο μουσικό σκέλος. Αυτές τις μέρες λατρεύω το νέο album όπως λατρεύω και το “Noble Savage”. Αποτυπώνει σε απόλυτο βαθμό τι συμβαίνει στη ζωή μου αυτή την περίοδο.

_x000D_

VirginSteeleFooter