Στα πλαίσια της προώθησης του νέου box set των Black Sabbath, “Anno Domini 1989-1995”, που θα κυκλοφορήσει στις 31 Μαΐου από την BMG, ο Tony Iommi και ο Tony Martin συζήτησαν για τα άλμπουμ εκείνης της εποχής σε μορφή συνέντευξης.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα απόσπασμα για το “Forbidden”, που περιέχει και βίντεο από το στούντιο και να διαβάσετε την απομαγνητοφώνηση του Rockpages:

Πάμε στο “Forbidden”, το πιο χαρακτηριστικό ήταν ο παραγωγός, ο Ernie C (κιθαρίστας και παραγωγός των Body Count), πείτε μας μερικά πράγματα για αυτό.

Tony Iommi: Βασικά ήταν η δισκογραφική εταιρεία IRS, ξέρεις, απλώς δεν δούλεψε και κανείς δεν ήταν ικανοποιημένος με αυτό, αλλά προχωρήσαμε βασικά λόγω της δισκογραφικής εταιρείας και νιώσαμε κάπως καταβεβλημένοι.

Tony Martin: Καθώς γράφαμε τα κομμάτια περνούσαμε καλά, γελούσαμε στο στούντιο και μετά σταδιακά καθώς το άλμπουμ άρχισε να ηχογραφείται όλοι άρχισαν να είναι λίγο δυστυχισμένοι,

Tony Iommi: Ναι, δεν πήγε σύμφωνα με το σχέδιο μας. Δεν ήταν καθόλου σωστό αυτό το σχέδιο..

Tony Martin: Σου το έχω πει αυτό και στο παρελθόν, πάντα ένιωθα ότι μπορούσα να τα πάω καλύτερα, υπάρχει κάποιο υλικό εκεί μέσα που σκεφτόμουν «ω, ρε φίλε! Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος να το κάνω αυτό» και ποτέ δεν είχα πραγματικά την ευκαιρία να το κάνω, αλλά ο τρόπος που τα παιδιά το έχουν μιξάρει τώρα είναι απλά καταπληκτικός.

Tony Iommi: Και αυτό πάλι τώρα με το remix γιατί δεν μας άρεσε αυτό που έκανε ο Έρνι, ξέρεις ο Έρνι κάνει αυτό που κάνει με τον Ice-T, το οποίο ήταν υπέροχο, αλλά δεν λειτούργησε για εμάς και χωρίς καμία έλλειψη σεβασμού προς αυτόν, απλά δεν λειτούργησε για εμάς. Αλλά, με το να το φέρουμε ξανά στο προσκήνιο και να το ακούσουμε απλά ακούστηκε λάθος και υπήρχαν κάποια πράγματα που δεν ήταν καν στο άλμπουμ. Αλλά, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά, δεν μπορούμε να ξαναηχογραφήσουμε ολόκληρο το άλμπουμ, οπότε έπρεπε να το κρατήσουμε όπως ήταν, αλλά προσπαθώντας να βελτιώσουμε τον ήχο.

Tony Martin: Έκανε εξαιρετική δουλειά, φίλε, ελπίζουμε ότι το έκανε.

Ήταν ικανοποιητικό να διορθωθεί αυτό το λάθος μετά από τόσα χρόνια;

Tony Martin: Ναι,

Tony Iommi: Δεν μπορείς να κάνεις πάρα πολλά. Προφανώς, ο Cozy δεν ήταν εκεί γιατί είχε αποβιώσει και δεν μπορούσαμε να κάνουμε τόσα πολλά με τον ήχο των ντραμς γιατί ηχογραφήθηκαν όπως ηχογραφήθηκαν και δεν θέλαμε να φέρουμε ένα κάρο samples και να βάλουμε αυτό και εκείνο γιατί αυτό δεν θα ήταν σωστό, οπότε έπρεπε να κάνουμε ό,τι μπορούσαμε με αυτό που είχαμε και να προσπαθήσουμε να πάρουμε τον ήχο πίσω.

Tony Martin: Ναι, έκανε εξαιρετική δουλειά στο να ακούγεται λίγο πιο δυναμικό.

Η παραγωγή πήγε έτσι, αλλά τουλάχιστον ένα πράγμα φαίνεται να πήγε διαφορετικά και καλύτερα ήταν η διαδικασία της σύνθεσης. Διάβασα ότι πήγατε μαζί στην Ουαλία για να γράψετε το “Forbidden”, είναι σωστό αυτό;

Tony Iommi: Ήμασταν στην Ουαλία, ναι, αυτό ήταν

Tony Martin: Ήταν στο Blue Stone;

Tony Iommi: Πότε ήταν αυτό τώρα; δεν μπορώ να θυμηθώ. Δεν μπορώ να θυμηθώ. Είναι κάπου εκεί κάτω. Νομίζω πήγαμε σε μερικά μέρη, μπερδεύομαι γιατί έχουμε πάει στην Ουαλία τόσες πολλές φορές που δεν μπορώ να θυμηθώ ποια φορά ήταν αυτή, ούτε ποιο άλμπουμ γιατί έχουμε πάει εκεί πολλές φορές για τα παλιά άλμπουμ.

Tony Martin: Ναι, όπως είπα, γράφαμε, περνούσαμε καλά…

Tonny Iommi: …και ο Tony έφερε τον οκτάκαναλό του…

Tony Martin: Ηχογραφούσα ό,τι είχαν κάνει και μετά το επεξεργαζόμουν και έλεγα «αυτό είναι το κουπλέ, αυτό είναι το ρεφρέν, βάλε αυτό» και του έδινα μια κασέτα και του έλεγα «πώς σου φαίνεται;» και έλεγε «ναι, ναι, καλό».

Tony Iommi: Δούλεψε καλά, ξέρεις, εκείνη την εποχή.