Η μουσική βιομηχανία είναι γεμάτη από ιστορίες για συγκροτήματα που θα μπορούσαν να είχαν καταφέρει πολλά αλλά για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν ποτέ να αγγίξουν ένα πιο mainstream ακροατήριο και να διατηρήσουν μονάχα ένα μικρό fan base. Ωστόσο η μουσική δεν θα πρέπει να αποτιμάται μονάχα από τους ψυχρούς αριθμούς των πωλήσεων (ούτως ή άλλως αυτές ανήκουν στο μακρινό και ένδοξο παρελθόν) αλλά κυρίως από την ποιότητα των συνθέσεων, της παραγωγής, της απόδοσης στο studio κτλ. Πιστέψτε με, λοιπόν, οι PREVIEW είναι μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση. Ένα συγκρότημα που έβγαλε έναν εξαιρετικό δίσκο και…τέλος. Γράφει ο Σάκης Νίκας

Και να σκεφτείτε ότι όλα φάνταζαν ιδανικά στην αρχή αφού ο σπουδαίος John Kalodner είχε εντυπωσιαστεί από τους PREVIEW στις κατά τόπους εμφανίσεις τους στα clubs της ευρύτερης περιοχής της Νέας Υόρκης. Το ενδιαφέρον του Kalodner έφερε στο προσκήνιο προτάσεις από διάφορες πρωτοκλασάτες εταιρείες με τη Geffen και την Epic να προσφέρουν το πιο ελκυστικό πακέτο και την πρώτη να κερδίζει στο νήμα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η μεν πρόταση της Epic έφερνε μαζί της και τον Bruce Fairbairn στην παραγωγή ενώ η αντίστοιχη της Geffen τον Keith Olsen.

Και πράγματι η παραγωγή του Olsen συνεπικουρούμενη από εμπνευσμένες συνθέσεις του Ernie Gold (με την πολύτιμη συνδρομή του σπουδαίου Alan Pasqua) αλλά και τη όμορφη φωνή του Jon Fiore ανέδειξαν το ντεμπούτο των PREVIEW το οποίο κατάφερε στην αρχή να κάνει ένα μικρό ντόρο αλλά…ως εκεί. Και παρά το γεγονός ότι τα δύο πρώτα singles (“Red Lights”, “All Night”) θα μπορούσαν να είχαν γίνει τεράστια hits αν είχαν κυκλοφορήσει π.χ. από τους Foreigner, Y&T ή ακόμη και τον Michael Bolton δεν μπόρεσαν εντούτοις να «σπρώξουν» περαιτέρω τις πωλήσεις του δίσκου και μετά από λίγα χρόνια (και αρκετές προσπάθειες), οι PREVIEW διαλύθηκαν.

Η ουσία είναι όμως ότι το ένα και μοναδικό άλμπουμ των PREVIEW είναι ένα φανταστικό δείγμα AOR Ανατολικής Ακτής και ειλικρινά θεωρώ ότι είναι εγκληματικό που κομμάτια σαν τα “Open your heart”, “So blind”, “Never hold back” και τα προαναφερθέντα singles δεν τα γνωρίζει πολύς κόσμος. Η αλήθεια είναι πάντως ότι και εγώ δεν τους γνώριζα μέχρι πρότινος! Να είναι καλά ένας…συνάδελφος στην τρέλα!

Trivia #1: Τα πρώτα demos του δίσκου ηχογραφήθηκαν στα Kingdom Sound Studios της Νέας Υόρκης όπου καλλιτέχνες όπως οι Blue Oyster Cult, The Ramones και Joan Jett είχαν περάσει άπειρες ώρες εκεί.

Trivia #2: O Jon Fiore πήρε τη θέση του τραγουδιστή στο συγκρότημα με τον παραδοσιακό τρόπο: απάντησε σε μία αγγελία στην ιστορική εφημερίδα της Νέας Υόρκης, Village Voice.

Trivia #3: To “Red Lights” κυκλοφόρησε σε περιορισμένη έκδοση 12’’ single χρώματος…σωστά μαντέψατε…κόκκινου!

Και τώρα περισσότερες λεπτομέρειες για το δίσκο από τον τραγουδιστή των Preview, τον Jon Fiore…

Rockpages.gr: Jon, βρισκόσουν στο Staten Island όταν είδες την αγγελία των αδερφών Gold στη Village Voice. Για να είμαστε απολύτως ακριβείς αυτό πότε ήταν; Το 1981…;

Jon Fiore: Πιθανότατα πιο πριν…στα τέλη της δεκαετίας του 70. Περάσαμε 2-3 χρόνια κάνοντας πρόβες και δουλεύοντας πάνω στα τραγούδια που αποτέλεσαν τον κορμό του δίσκου των PREVIEW.

Rockpages.gr: Πριν από τους PREVIEW είχες καμία εμπειρία σαν τραγουδιστής;

Jon Fiore: Ναι, φυσικά! Τραγουδούσα για πολλά χρόνια σε διάφορα σχήματα επιδιώκοντας να γίνω όσο το δυνατόν καλύτερος τραγουδιστής και frontman. Από πολύ νωρίς προσπαθούσα να ζήσω από τη μουσική.

Rockpages.gr: Τι θυμάσαι από την πρώτη σου συνάντηση με τον Ernie και τον Danny Gold; Αν δεν κάνω λάθος, ο Ed Bettinelli ήρθε αργότερα στο συγκρότημα…σωστά;

Jon Fiore: Ναι, πολύ σωστά. Ο Ed ήρθε αργότερα και ήταν πραγματικά αναπόσπαστο κομμάτι του συγκροτήματος…σπουδαίος drummer. Αξίζει να προσθέσουμε ότι δούλευαν πολλά χρόνια με τον μπασίστα Skip Parker. Τι θυμάμαι από την πρώτη συνάντηση…ήταν πολύ επαγγελματίες και είχαν από την αρχή ένα όραμα και τη θέληση να πετύχουν. Είχαν φτιάξει ένα studio στο υπόγειο του σπιτιού τους και ήταν φυσικά πολύ ταλαντούχοι.

Rockpages.gr: Οι PREVIEW έδωσαν πάρα πολλές συναυλίες στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Υόρκης προτού υπογράψουν συμβόλαιο. Περιέγραψε μας εκείνη την περίοδο και αν πιστέψατε σε κάποια στιγμή ότι τελικά μπορεί και να μην τα καταφέρετε…

Jon Fiore: Ναι, παίζαμε για πολλά χρόνια σε όλη τη Νέα Υόρκη και ανοίγαμε τις συναυλίες για πολλές μπάντες. Στην αρχή, μάλιστα, παίζαμε ένα pop/punk στυλ ψάχνοντας να βρούμε τον ήχο μας. Πρέπει να σου πω ότι η αρχική μορφή των κομματιών που γνωρίζεις από το album των PREVIEW ήταν σαφώς πιο heavy. Σίγουρα, υπήρχαν στιγμές που νομίσαμε ότι τα πράγματα δεν θα έρθουν όπως περιμέναμε αλλά επιμείναμε αφού ξέραμε ότι διαθέταμε καλό υλικό μέχρι που μας υπέγραψε η Geffen ενώ είχαμε και προσφορές από άλλες εταιρείες.

Rockpages.gr: Ηχογραφήσατε το πρώτο σας κανονικό demo στα Kingdom Sound Studios στο Syosset της Νέας Υόρκης. Ήσασταν ικανοποιημένοι από το τελικό αποτέλεσμα;

Jon Fiore: Απολύτως! Και όπως σου είπα τα κομμάτια σε εκείνο το στάδιο ήταν πολύ πιο heavy.

Rockpages.gr: O John Kalodner είναι μία θρυλική φιγούρα στη μουσική βιομηχανία. Τι θυμάσαι από την όλη εμπειρία μαζί του; Σας έδωσε καμία ξεχωριστή συμβουλή;

Jon Fiore: Ο ρόλος του John ήταν καταλυτικός για την υπογραφή του συμβολαίου μας με την Geffen. Του άρεσε ο ήχος μας και το πως αποδίδαμε στις συναυλίες. Παρόλα αυτά και ενώ πίστευε σε εμάς, δεν παρέμεινε μέχρι τέλους στο όλο project. Θεωρώ ότι έπρεπε να ακούει κάθε μέρα το δίσκο μαζί μας και να βελτιώνει τη δομή των κομματιών. Ωστόσο, βρήκε τον Keith Olsen για εμάς ο οποίος ήταν άριστος.

Rockpages.gr: Ο δίσκος κυκλοφόρησε τελικά το 1983. Ποια ήταν η ανταπόκριση και μείνατε ικανοποιημένοι με τον τρόπο που η Geffen χειρίστηκε το όλο promotion;

Jon Fiore: Εννοείται πως δεν ήμασταν ικανοποιημένοι αφού η Geffen δεν ήθελε καν να το κυκλοφορήσει γιατί θεωρούσε ότι είχαμε καθυστερήσει και προσέλαβε έναν τύπο, τον David Serena, για να αναλάβει το remix του δίσκου. Θυμάμαι ότι ήμασταν μία μέρα στο γραφείο του David Geffen γιατί είχαμε κάποια προβλήματα με τον χειρισμό των ηχογραφήσεων και εκείνος μας είπε να αφήσουμε πλήρη ελευθερία κινήσεων στον Keith Olsen γιατί θα μας κάνει superstars. Έτσι τα χέρια μας ήταν δεμένα αλλά και η Geffen μετά δεν έκανε τίποτα για την προώθηση του δίσκου. Ήθελε, μάλιστα, να μπούμε κατευθείαν στο studio για να ηχογραφήσουμε δεύτερο δίσκο και εμείς ήμασταν πολύ αναστατωμένοι καθώς είχαμε δουλέψει πολύ πάνω σε αυτά τα τραγούδια και η εταιρεία δεν έκανε τίποτα. Ο manager μας έκλεισε κάποιες συναυλίες με την Pat Benatar και τους Asia αλλά η Geffen δεν ήθελε καν να ακούσει τίποτα μετά από κάποιο σημείο για δεύτερο δίσκο. Επίσης, χωρίς κάποιο video clip στην εποχή της κυριαρχίας του MTV ήμασταν ξοφλημένοι από την πρώτη μέρα.

Rockpages.gr: Το εξώφυλλο είναι πολύ ενδιαφέρον και σίγουρα χτυπάει κατευθείαν στο μάτι. Ποιος είχε την ιδέα για αυτό;

Jon Fiore: Ναι, και εγώ νομίζω ότι το εξώφυλλο ήταν πολύ ενδιαφέρον. Η ιδέα ανήκε σε κάποιον από το τμήμα της Warner…δεν θυμάμαι τώρα το όνομά του αλλά είναις τα credits του δίσκου. Η φωτογράφηση έγινε στην οροφή ενός κτηρίου στην California. Νομίζω ότι κάποια από τα μέλη των PREVIEW ζήλευαν λιγάκι που ήμουν μόνο εγώ στο εξώφυλλο αλλά ήμουν ο τραγουδιστής και ένας από τους λόγους που μας υπέγραψε η Geffen ήταν το γεγονός ότι ήμουν ένας εμφανίσιμος frontman. Τουλάχιστον αυτό μου εκμυστηρεύτηκε ο Keith Olsen. Υπέροχα τραγούδια, υπέροχος τραγουδιστής και όλοι δείχναμε ωραίοι!

Rockpages.gr: Έφυγες από τους PREVIEW το 1985. Τι έκανες μετά από αυτό το χρονικό σημείο…δούλεψες με άλλες μπάντες;

Jon Fiore: Ήμουν πολύ τυχερός καθώς επέστρεψα στη Νέα Υόρκη και έκανα πολλά sessions και διαφημιστικά ενώ συμμετείχα σε δίσκους του Michael Bolton, της Cher κ.α. Έγραψα τραγούδια μαζί με τον George Benson και κυκλοφόρησα μερικούς δίσκους κάτω από την επωνυμία FIORE. Μάλιστα όταν υπέγραψα ξανά με την Atlantic μέσω του Jason Flom ήμουν πολύ κοντά στο να αναλάβει την παραγωγή μερικών τραγουδιών μου ο David Foster κάτι που τελικά δεν έγινε. Θυμάμαι, επίσης, ότι δούλεψα μαζί με σπουδαίους συνθέτες όπως ο Keith Diamond που είχε γράψει το “Caribbean Queen” αλλά και άλλους συνθέτες.

Rockpages.gr: Κράτησες επαφή με τους αδελφούς Gold; Υπήρξε ποτέ καμιά συζήτηση για ένα δεύτερο album;

Jon Fiore: Δυστυχώς δεν κρατήσαμε επαφή αν και δεν είχαμε μαλώσει. Ωστόσο και οι τρεις μας πετύχαμε στις καριέρες μας μετά τους PREVIEW. Πάντως δεν υπήρξε ποτέ κουβέντα για ένα δεύτερο album με τους PREVIEW. Μέχρι σήμερα τραγουδάω αλλά και παίζω σε πολλές ταινίες και σειρές…μου αρέσει ακόμη να τραγουδάω και να εμφανίζομαι στη σκηνή.