Ο Kωνσταντίνος Mindcrimek Βλάχος άκουσε το ντεμπούτο άλμπουμ των ΘΛΙΨΙΣ και με χαρά το παρουσίασε στο SOUNDS OF DECAY RADIOSHOW στο darkwaveradio.net (Δευτέρες 21.00-22.30).

Raw black metal ήχος με διαφορετική στιχουργική προσέγγιση όμως, αφού φέρνει στο προσκήνιο τόσο μια σκοτεινή μελαγχολία, αλλά και ένα προοδευτικό κοινωνικό πρόσημο, κάτι απαραίτητο στις εποχές που ζούμε…

Ο λόγος στον Felix Argus (φωνητικά/κιθάρα)…

Rockpages.gr: Καλησπέρα Θανάση, πότε σας μπήκε η ιδέα να σχηματίσετε το συγκρότημα;

Θανάσης: To 2021, όταν πρωτογνώρισα τον Ευριπίδη, σπουδάζαμε στη Βουλγαρία και μας ένωσε η αγάπη μας για το black metal και τον κοινό παρονομαστή που ήταν το ιδεολογικό και θέλαμε να κάνουμε μια μπάντα που θα μπορέσουμε να εκφράζουμε τις απόψεις μας μέσα από την αγαπημένη μας μουσική. Θεωρώ πως το black metal είναι κάτι το οποίο μπορεί να σπρώξει όποιον ασχοληθεί με αυτό να εκφράσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ιδέες του. Γιατί έχει το συναίσθημα, από την κιθάρα μέχρι τις φωνές, να βγάλουμε αυτά που έχουμε μέσα μας. Έτσι, ανταλλάξαμε ιδέες και ριφς. Έπειτα έγινε η γνωριμία με τον Νίκο Σιδηρόπουλο (Isolert, Sørgelig) στα ντραμς και βγήκε το EP

Rockpages.gr: Eσύ και Ευριπίδης είστε στις κιθάρες, άρα είστε τρίο;

Θανάσης: Γράφουμε και οι δύο κιθάρες και τραγουδάμε, ξεκινήσαμε σαν τρίο αλλά μας έκανε την τιμή να μπει στη μπάντα ο Αποστόλης Κοτούζας (Isolert, Sørgelig) για να γράψει μπάσο. Να φανταστείς το μπάσο στο EP ήταν γραφτεί από άλλον, το έγραψα εγώ και εντάξει δε θεωρώ τον εαυτό μου μπασίστα και έγινα ένας μικρός Lars, αφού είπα στον Σωτήρη που ανέλαβε τη μίξη να το χαμηλώσει όσο το δυνατόν γίνεται γιατί δεν ήθελα να το ακούω. Στο Dawn Of Defiance γράφτηκε από τον Αποστόλη όπως έπρεπε να γραφτεί.

Rockpages.gr: Το ομώνυμο EP βγήκε το 2021, μόνο σε κασσέτα δυστυχώς, η οποία εξαντλήθηκε γρήγορα. Στο εξώφυλλο της βλέπουμε μια παλιά ασπρόμαυρη φωτογραφία, που δείχνει μια μάνα να θρηνεί το γιο της

Θανάσης: Είναι από μια απεργία το 1936 στη Θεσσαλονίκη, ενάντια στο καθεστώς του Μεταξά και τους αντεργατικούς νόμους που έφερνε και κατέληξε σε μακελειό. Από την αρχή θέλαμε εμείς να δείξουμε από τι τρεφόμαστε και γιατί μιλάει η μπάντα. Αντικειμενικά, το πρώτο σοκ όταν δει κάποιος κάτι, είναι η εικόνα, ακόμα και στο YouTube.  

Rockpages.gr: Στη φωτογραφία είναι ο Τάσος Τούσης, ήταν αυτή η φωτογραφία που είχε εμπνεύσει τον Γιάννη Ρίτσο να γράψει τον Επιτάφιο, που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης και στον οποίο είναι αφιερωμένο αυτό το ep, και γι’ αυτό βρίσκουμε και το κομμάτι Love’s Blood που πατάει πάνω στο Της Αγάπης Αίματα και τους απίστευτα δυνατούς στίχους του Οδυσσέα Ελύτη.

Θανάσης: Νομίζω το είχα γράψει πριν πεθάνει και έτυχε πάνω στην κυκλοφορία και είπαμε δε γίνεται να μην αφιερωθεί σ΄ αυτή τη μεγάλη φυσιογνωμία, κάθε Έλληνας έχει να τον ευχαριστεί για πάρα πολλά και είναι από τα πρόσωπα που δε θα ξεχαστούν ποτέ

Rockpages.gr: Νόμιζα πως ήσασταν όλοι από Αιτωλοακαρνανία.

Θανάσης: Όταν το Bandcamp μας ζήτησε τοποθεσία έβαλα Αιτωλοακαρνανία αλλά δε γινόταν να βάλω και Έδεσσα (τόπο καταγωγής του Ευριπίδη) και Βόλο (που είναι τα άλλα δύο μέλη) και έμεινε μόνο η Αιτωλοακαρνανία και γι’ αυτό έχω φάει bulling από τον Ευριπίδη πως δεν τιμώ την Έδεσσα 🙂

Rockpages.gr: Mιας και είστε στην ουσία από διαφορετικά σημεία των Βαλκανίων αναρωτιέμαι πως γράφετε τα κομμάτια

Θανάσης: Συναντιόμαστε με τον Ευριπίδη και τσεκάρουμε ριφ που φέρνει ο ένας ή ο άλλος, ή κάτι που μας έρχεται εκείνη τη στιγμή. Μετά τα στέλνουμε στον Νίκο και αλλάζει ή όχι κάτι, γίνονται αρκετά sessions, έχει τύχει να γράψουμε κάτι και μετά να το αλλάξουμε τελείως. Αφού γραφεί και το μπάσο μένουν οι φωνές, οι στίχοι, γιατί θέλουμε να μιλήσουμε και πως, είναι το πιο δύσκολο για μένα, γιατί πέρα από την τεχνική στην κιθάρα η πρόκληση είναι στο στιχουργικό. Οπότε η διαδικασία είναι περίπλοκη και όχι κάτι standard.

Rockpages.gr: Κάνατε και τη διασκευή στο Μπήκαν Στην Πόλη Οι Οχτροί  που τραγούδησε το 1972 ο τεράστιος Νίκος Ξυλούρης, σε στίχους Γιώργου Σκούρτη και μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου. Είναι αδιανόητο πόσο δυνατό είναι το μήνυμα ακόμα και δεκαετίες μετά.

Θανάσης: Είναι ένα κομμάτι το οποίο εμείς το αποδώσαμε στα Δεκεμβριανά, άλλοι στο Πολυτεχνείο, αυτό που θέλαμε να κάνουμε είναι να το δείξουμε σε μια νέα γενιά μέσα από μια δική μας ματιά

Rockpages.gr: Πώς θα περιέγραφες τη μουσική σας σε κάποιον που δεν έχει ακούσει νότα;

Θανάσης: Είναι black metal, δε θέλαμε να κάνουμε κάτι τελείως διαφορετικό, έχει στοιχεία thrash αλλά ουσιαστικά παίζουμε black metal. Θα πει κάποιος για το στιχουργικό που είναι διαφορετικό από το σύνηθες, αλλά για μας δεν έχει διαφορά.

Rockpages.gr: Το black είναι από μόνο του ιδιαίτερο σαν ήχος και εμπορικά το λες και μακριά από το mainstream, αφού πρέπει να έχει άλλα στοιχεία για να πείσει άλλου ύφους ακροατές. Εσάς σας νοιάζει καθόλου αυτό;

Θανάσης: Το black metal πλέον είναι στο mainstream και αυτό δεν είναι κακό. ΟΚ, εμείς είμαστε underground αλλά κοίταξε, όσο αφορά το ηχητικό το black metal παραμένει underground αλλά μπορεί να μας ακούσει κόσμος που ακούει και άλλα πράγματα, όχι pop αλλά διαφορετικά είδη metal, κάτι που παλιότερα δε γινόταν με τον ήχο.

Rockpages.gr: Για ποια πληγή μιλάει το An Open Wound;

Θανάσης: Είχαμε πει με τον Ευριπίδη πως θα γράψουμε από ένα προσωπικό κομμάτι, αυτό είναι του Ευριπίδη και το Eternal Sleep Of Agony είναι το πολύ προσωπικό δικό μου. Είναι και ο λόγος που δε βάλαμε στίχους στο booklet

Rockpages.gr: Γενικότερα υπάρχει κάποια θεματική πίσω από τους στίχους;

Θανάσης: Σίγουρα, έχουμε μιλήσει για πόλεμο, για ταξικό πόλεμο, για ιστορία, για παράδειγμα το The Night That Wolves Were Silent είναι για τους εξόριστους που βασανίστηκαν στη Μακρόνησο. Δεν υπάρχει ένα concept όμως, είναι τι θα μας έρθει εκείνη την ώρα, κυρίως με το τι συμβαίνει στον κόσμο και στις ζωές μας

Rockpages.gr: Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν πολλοί, το black metal κρύβει πολλά παραπάνω από μια στείρα μισανθρωπία, που τελικά καταλήγει καταφύγιο ανθρώπων που είναι απλά ρατσιστές. Αρκετά σχήματα πλέον, προσπαθούν όπως εσείς να συνδυάσουν το μουσικό μοτίβο με στίχους που είναι κοντά σε προοδευτικές ιδέες και τον κομμουνισμό. Μπορεί αυτή η τάση να δημιουργήσει ένα ανάχωμα;

Θανάσης: Θα σου πω κάτι, η κραυγή υπήρχε πάντα στο black metal. Πως γίνεται κάποιος μισάνθρωπος; Είναι κοινωνικό φαινόμενο, ακόμα και για την μισανθρωπία πάλι γυρίζει στο κοινωνικοπολιτικό, θεωρώ ότι η κοινωνία και ότι ζει ο κάθε άνθρωπος δημιουργεί αυτά τα συναισθήματα. Όλα είναι πλέον φανερά, εμείς είπαμε από την αρχή αυτό είμαστε, δεν προσπαθήσουμε έμμεσα να περάσουμε κάτι. Στην τελική να σου πω κάτι; Δε θα μπορούσαμε να γράψουμε κάτι άλλο, αν πεις αύριο στον Ευριπίδη να γράψει ένα κομμάτι για το Σατανά δε θα μπορεί, γιατί δεν ξέρουμε από αυτά, εμείς διαβάζουμε άλλα πράγματα, ασχολούμαστε με άλλα πράγματα και γι’ αυτό γράφουμε όπως γράφουμε τα συγκεκριμένα κομμάτια

Rockpages.gr: Που βρίσκει κάποιος το άλμπουμ, στο Bandcamp;

Θανάσης: Το μόνο που έχει μείνει σε μας στο bandcamp είναι τα βινύλια. Μπορεί κάποιος να προμηθευτεί βινύλια και cd από τη Floga Records, όπως επίσης και κασσέτα από τη Γαλλική Epictural Production.

Rockpages.gr: Υπεύθυνος για το εξώφυλλο και το layout;

Θανάσης: Το εξώφυλλο έκανε η Vamon VII, αντικατοπτρίζει τα βασανιστήρια στη Γυάρο, δώσαμε την ιδέα και το πήγε σε άλλο επίπεδο. Το layout είναι από Ra Design, ουσιαστικά ο Πάνος Αργυρίου των Aenaon

Rockpages.gr: Πόσο εύκολο είναι να βρεθείτε για live;

Θανάσης: Πολύ δύσκολο, σχεδιάζαμε να κάνουμε κάτι και δεν έκατσε στην τελική λόγω απόστασης. Εγώ με τον Ευριπίδη δεν έχουμε παίξει ποτέ ζωντανά, ο Νίκος και Αποστόλης έχουν γράψει χιλιόμετρα. Πρέπει να βρεθούμε οι τέσσερις μας, θέλουμε, είχαμε και προτάσεις και μας τιμούν όσοι μας καλούν. Ελπίζω πως θα λυθεί κάποια στιγμή, γιατί το θέλουμε πάρα πολύ. Θεωρώ πως όλα τα σχόλια που ακούμε για το άλμπουμ, θετικά ή αρνητικά, το να δεις την αγάπη του κόσμου σε μια live εμφάνιση είναι πολύ μεγαλύτερο.

Rockpages.gr: Τι είναι αυτό που περιμένουμε από σας από δω και πέρα;

Θανάσης: Μέσα στο 2024 θα έχουμε κάτι νέο, όχι άλμπουμ βέβαια, έχουμε γράψει κομμάτια που πρέπει να βγουν οπωσδήποτε όμως. Θεωρώ πως είναι μια εξέλιξη παικτικά προς τα πάνω από το άλμπουμ

Rockpages.gr: Θανάση σ’ ευχαριστώ πολύ!

Θανάσης: Εμείς ευχαριστούμε, εύχομαι δύναμη, τη χρειαζόμαστε όλοι σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς και πολλές μουσικές, η μουσική είναι το φως να μας δώσει δύναμη

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ: