O Κωνσταντίνος mindcrimek Βλάχος είχε το “Close” των MESSA στην κορυφή της λίστας του με τα καλύτερα άλμπουμ για το 2022. Ανυπομονώντας για τις επερχόμενες εμφανίσεις των Ιταλών στη χώρα μας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 26/1 και 27/1 αντίστοιχα) συνομίλησε μαζί τους για να μάθει πως κατάφεραν να μας χαρίσουν την καλύτερη και πιο ώριμη δουλειά τους μέχρι τώρα…

Rockpages.gr: Συγχαρητήρια για το νέο άλμπουμ, εύκολα το αγαπημένο μου άλμπουμ για το 2022

Eυχαριστώ!

Rockpages.gr: Aρχικά ας συστήσουμε στον κόσμο τους Messa

Οι Messa ξεκίνησαν το 2014, όταν η Sara (φωνητικά) και ο Marco (μπάσο) άρχισαν να δουλεύουν πάνω σε ένα θέμα και έγραφαν μουσική γι’ αυτό το project. Σύντομα ο Alberto (κιθάρα) και ο Rocco (τύμπανα) ήρθαν και όλα πήραν το δρόμο τους. Μέχρι τώρα έχουμε κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ

Rockpages.gr: Λένε πως το τρίτο άλμπουμ είναι το πιο δύσκολο για ένα συγκρότημα, εσείς νιώσατε ή είχατε πίεση ενώ το γράφατε;

Ναι, πολλοί λένε πως η τρίτη δουλειά είναι σε φάση “ή τώρα ή ποτέ”. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς ο βασικός λόγος που παίζουμε μουσική είναι για να εκφραστούμε, για μας είναι σαν μια θεραπεία. Οπότε, λέγοντας αυτό… ναι, νιώσαμε πίεση, αλλά η μεγαλύτερη πίεση ήταν από τους ίδιους τους εαυτούς μας!

Rockpages.gr: Τι διαφορές υπάρχουν στη σύγκριση του “Close” με τα προηγούμενα άλμπουμ;

Για το “Close“ χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί. Θέλαμε να ξεφύγουμε από την τυπική διαδικασία χρησιμοποιώντας διαφορετικά μουσικά όργανα αλλά επίσης θέλαμε να κρατήσουμε μια metal αίσθηση στο άλμπουμ. Ήταν ένα συνεχές ψάξιμο μείωσης αυτών που δεν είναι απαραίτητα, κάναμε αρκετή αυτοανάλυση και προσπαθήσαμε να έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα, εξηγώντας όλα όσα θέλαμε. Το στοιχείο της «αντίθεσης» που μας αρέσει να έχει η μουσική μας είναι παρόν στο “Close” όπως και στα προηγούμενα άλμπουμ. Στο ‘Feast For Water’ είναι η παρουσία του Rhodes πιάνου, στο “Close“ είναι τα ακουστικά όργανα όπως το μαντολίνο και το ούτι.

Rockpages.gr: Ακολουθήσατε συγκεκριμένο τρόπο στη σύνθεση αυτή τη φορά; Τζαμάρατε όλοι μαζί ή τα βασικά μέρη κάθε σύνθεσης ήταν έτοιμα πριν μπείτε στο στούντιο;

Είναι αλήθεια πως πρέπει να είμαστε όλοι μαζί στο ίδιο δωμάτιο για να φτιάξουμε τη μουσική μας. Η αλληλεπίδραση είναι το πιο σημαντικό για μας σαν συγκρότημα. Η ανατροφοδότηση που παίρνεις σε πραγματικό χρόνο από τους άλλους όταν έχεις νέες ιδέες είναι πολύ σημαντική. Επιπλέον υπάρχει πάντα ο αυτοσχεδιασμός, κάτι που δε μπορείς να απολαύσεις αληθινά χωρίς άλλους. Με το “Close” θέλαμε να μείνουμε κοντά στο θέμα που κρύβεται πίσω από τον τίτλο του δίσκου δημιουργώντας και ηχογραφώντας το με τη φυσική μας παρουσία στον ίδιο χώρο.

Rockpages.gr:  Τα μέτρα για την πανδημία ήταν πρόβλημα για σας;

Πολλές ιδέες γι’ αυτό το άλμπουμ αναπτύχθηκαν στα σπίτια μας για προφανείς λόγους αλλά κάθε φορά που μπορούσαμε θα τρέχαμε όσο πιο γρήγορα ήταν δυνατό στο στούντιο για να περάσουμε ώρες εκεί. Χρειάστηκε να αναβάλλουμε τις ηχογραφήσεις του “Close” τουλάχιστον δυο ή τρεις φορές, και ήταν απογοητευτικό γιατί υπάρχει μια αίσθηση επείγοντος όταν φτιάχνουμε μουσική και μετατρέπουμε το όραμα μας σε κάτι απτό. Αλλά θα μπορούσε να είναι πολύ χειρότερα.

Rockpages.gr: Ποιες είναι οι μουσικές επιρροές σας; Γιατί το μουσικό φάσμα στις συνθέσεις σας ποικίλλει από doom metal μέχρι τρελά crazy blasts και έπειτα εκείνα τα εξωτικά world στοιχεία. Για μένα το νέο άλμπουμ είναι πιο ποικίλο από ποτέ

Έχουμε τη δική μας οπτική πάνω σ’ αυτό. Τα πάντα μπορούν να είναι επιρροές. Δε μπορούμε να διαχωρίσουμε τα απρόβλεπτα κανάλια της έμπνευσης, κάθε τι μπορεί να έχει την αντήχηση του μέσα μας. Σίγουρα η δουλειά άλλων σχημάτων έχει παίξει ρόλο στο πως το “Close” βγήκε: Dead Can Dance, OM, Killing Joke, Thergothon για να αναφέρουμε κάποιους. Αλλά δεν έχει να κάνει με είδη, είναι περισσότερο με συναίσθημα και εμβάθυνση. Η ερώτηση που πάντα κάνουμε σε μας είναι γιατί συγκεκριμένες μπάντες ακούγονται με τον τρόπο που ακούγονται, ποιος είναι ο τρόπος που σκέφτονται πίσω από το έργο τους. ειλικρινά ακούμε τα πάντα, από Morbid Angel μέχρι Stevie Wonder.

Rockpages.gr: Λάτρεψα τη σκοτεινή ατμόσφαιρα σε όλο το άλμπουμ αλλά αναρωτιέμαι αν αυτό αντανακλάται και στους στίχους. Ποια είναι τα βασικά στιχουργικά θέματα;

Πιθανότατα το “Close” περιέχει τους πιο σκοτεινούς στίχους μας μέχρι τώρα. Ίσως να είναι η δική μας αντίληψη. Στο “Close” δεν υπάρχει κεντρικό στιχουργικό θέμα αλλά ένα μεγάλο φάσμα συναισθημάτων. Από απογοήτευση μέχρι θυμό και ενοχή. Μας αρέσει όταν οι άλλοι κάνουν τις δικές τους ερμηνείες όμως. Υπάρχουν πολλά στρώματα. Ένα είναι σίγουρο πάντως, πως η Sara γράφει μόνο για πράγματα που την αγγίζουν βαθιά σε συναισθηματικό επίπεδο.

Rockpages.gr: Ποιος είναι υπεύθυνος για το ενδιαφέρον artwork; 

Πάντα ήταν σημαντικό για μας να υπάρχει ένα συνδετικός κρίκος, από το ξεκίνημα των Messa, μας νοιάζει το οπτικό κομμάτι του συγκροτήματος. Υπεύθυνοι για το artwork είναι ο Marco και η Sara. Όταν είναι εφικτό αναλαμβάνουν οι ίδιοι τη διαδικασία του σχεδιασμού, της φωτογραφίας κτλ Τους αρέσει να δουλεύουν πάνω στην απεικόνιση της μουσικής μας και έχουν ξεκάθαρες ιδέες πως να το αναπαραστήσουν. Αλλά κάποιες φορές επίσης μας αρέσει να συνεργαζόμαστε με ταλαντούχους φίλους και επαγγελματίες που καταλαβαίνουν τις ιδέες μας και τις κάνουν πραγματικότητα.

Rockpages.gr: Το εξώφυλλο του “Close” σχετίζεται κάπως με τον τίτλο όπως τα εξώφυλλα των προηγούμενων άλμπουμ;

Στην περίπτωση του εξώφυλλου του “Close” είναι μια φωτογραφία από τα 1930s στην Αλγερία/Τυνησία από τον E. M. Schutz. Ήταν κεραυνοβόλος έρωτας! Αυτή η εικόνα έφερε συναισθήματα και αισθήσεις σε οπτική πραγματικότητα, ακριβώς με τον τρόπο που το θέλαμε για το “Close”. Δείχνει τρεις γυναίκες σε ένα Nakh, είναι ένας τελετουργικός χορός που στα σύνορα Αλγερίας Τυνησίας. Στριφογυρίζουν τα μαλλιά τους συνεχόμενα και μπαίνουν σε μια σχεδόν παραληρηματική φάση στη διάρκεια του χορού. Είναι ένας χορός συναρπαστικός και έντονος, οπότε ήταν φυσικό να τον έχουμε στο video του “Pilgrim”.

Rockpages.gr: Είμαι σίγουρος πως όλα τα κομμάτια σας αντιπροσωπεύουν αλλά έχετε κάποιο αγαπημένο, κάποιο που προτιμάτε να παίζετε περισσότερο ζωντανά;

Θα ήταν πολύ δύσκολο να επιλέξουμε αυτό που μας αρέσει περισσότερο, είναι το ίδιο με τη μητέρα μου δε μπορεί να έχει αγαπημένο παιδί!

Rockpages.gr: Παίξατε στο Mammoth festival αλλά τώρα έχετε δυο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ως headliners. Τι να περιμένουμε από σας στη σκηνή;

Κατάδυση σε μια σπηλιά

Rockpages.gr: Κάτι τελευταίο;

Το περιμένουμε πως και πως να έρθουμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα λέμε εκεί!