Το νέο album των Scanner ήταν μια καλή ευκαιρία για να μιλήσω με τον ηγέτη του συγκροτήματος Axel Julius. Σαν οπαδός από τα πρώτα χρόνια δεν κρύβω ότι είναι μεγάλη μου χαρά να μιλάω μαζί του κάθε φορά. Διαβάστε λοιπόν τι έχει να μας πει για το νέο τους άλμπουμ αλλά και για το παρελθόν του σχήματος. Συνέντευξη: Μιχάλης Νταλάκος

Rockpages.gr: Οι Scanner επέστρεψαν με νέο άλμπουμ. Τώρα υπάρχουν 9 χρόνια διαφορά μεταξύ αυτού του άλμπουμ και του προηγούμενου. Γιατί χρειάστηκε τόσος χρόνος;

Axel Julius: Λοιπόν για αρχή δεν ήμασταν ποτέ η μπάντα που κυκλοφορούσε άλμπουμ χρόνο με το χρόνο! Αυτό δεν θα λειτουργούσε ποτέ για εμάς. Πίσω στο 2017 δουλέψαμε και κυκλοφορήσαμε τη συλλογή Galactos Tapes και πιστέψτε με αυτό ήταν πολλή δουλειά. Αρχικά θέλαμε να κυκλοφορήσουμε ένα νέο άλμπουμ με διαφορά ίσως πέντε ετών.

Τότε συνέβη ο covid! Αποφασίσαμε να μην συνεχίσουμε να δουλεύουμε. Πρώτα απ’ όλα δεν ήταν εύκολο αφού δεν μπορούσαμε να κάνουμε πρόβες όπως κάναμε παλιά. Έπειτα δεν υπήρχε λόγος να κυκλοφορήσουμε ένα άλμπουμ που δεν μπορούσαμε να το προωθήσουμε και να παίξουμε ζωντανά γι’ αυτό. Έτσι σταματήσαμε. Πρέπει να πω ότι αυτό μας συμβαίνει συχνά (γέλια), να κάνουμε σχέδια και πολλά πράγματα να μην λειτουργούν (γέλια και οι δύο)!

Rockpages.gr: Το “The Cosmic Race” είναι άλλο ένα concept άλμπουμ. Μπορείς να μας πεις μερικά πράγματα για την ιστορία του χωρίς να την χαλάσεις;

Axel Julius: Ναι, λοιπόν, αν θυμάσαι το “Hypertrace” υπήρχε ένα τραγούδι που λεγόταν “Terion” το οποίο υποτίθεται ότι ήταν το σχέδιο για το πού θα πάει η ανθρωπότητα μετά από ό,τι συνέβη σε εκείνο το άλμπουμ. Στο “The Cosmic Race” βλέπουμε το ταξίδι προς αυτόν τον πλανήτη και πολλά άλλα πράγματα στην πορεία. Θα είναι τα πράγματα καλύτερα εκεί;

Rockpages.gr: Οπότε, αυτό είναι μια συνέχεια αυτής της ιστορίας από τότε; Είχατε αυτή την ιστορία στο μυαλό σας τόσα χρόνια;

Axel Julius: Ναι και όχι. Είχα κάποια μέρη της. Αλλά ξέρεις, με όλα αυτά που συμβαίνουν στον πλανήτη μας τα τελευταία χρόνια, πρέπει να αναρωτηθείς αν υπάρχει μια στιγμή που η μόνη λύση στα προβλήματά μας είναι να φύγουμε από αυτόν τον πλανήτη και να κάνουμε μια νέα αρχή. Οπότε ναι, ο πόλεμος στην Ουκρανία μου έδωσε επίσης πολύ τροφή για αυτό το concept άλμπουμ.

Scanner, 2014

Rockpages.gr: Κατά τη γνώμη σου, αν κάτι τέτοιο συμβεί ποτέ, θα έχουμε μια νέα αρχή ή θα επαναλάβουμε όλα τα λάθη μας;

Axel Julius: Νομίζω ότι είναι στο DNA μας ή κάτι τέτοιο. Τόσοι πολλοί άνθρωποι θέλουν να έχουν όλη την εξουσία και τα χρήματα. Δεν ξέρω αν μπορούμε πραγματικά να κάνουμε τη διαφορά αν δεν μπορούμε να βάλουμε στην άκρη τέτοιους ανθρώπους.

Rockpages.gr: Μόλις επανακυκλοφορήσατε και τρία άλμπουμ. Μπορούμε να μιλήσουμε γι’ αυτά; Ας ξεκινήσουμε με το “Hypertrace” και αυτό που με ξετρελαίνει είναι το αυτοκόλλητο πάνω του που λέει «πρώτη φορά κυκλοφορεί με τα τραγούδια στη σωστή σειρά»…

Axel Julius: Δεν έχω δει το αυτοκόλλητο (και οι δύο γέλια). Ναι, ξέρω ότι ακούγεται τρελό, αλλά αυτό ήταν κάτι που έπρεπε να κάνω πριν από πολλά χρόνια, αλλά με κάποιο τρόπο δεν το έκανα ποτέ! Μόλις κυκλοφορήσαμε το The Galactos Tapes και ένας φίλος ήρθε και μου είπε “έι, πρέπει να κυκλοφορήσεις το Hypertrace” στη σωστή σειρά και εγώ ήμουν “τι; Δεν θυμάμαι καν τη σειρά τώρα” (και οι δύο γέλια). Ευτυχώς την θυμόταν αυτός! Και ορίστε!

Rockpages.gr: Αλλά γιατί το άλμπουμ κυκλοφόρησε με λάθος σειρά τότε;

Axel Julius: Νομίζω ότι ήταν ένα τεχνικό ζήτημα; Ο παραγωγός και το αφεντικό μας μας είπε ότι μετά από 20 λεπτά σε κάθε πλευρά του βινυλίου η ποιότητα έπεφτε, οπότε αναγκαστήκαμε τότε να το κυκλοφορήσουμε με μια σειρά για να χωράνε τα τραγούδια!

Rockpages.gr: Μιλώντας για επανακυκλοφορίες. Γιατί δεν κυκλοφορήσατε και το “Terminal Earth”;

Axel Julius: Θα το κάνουμε! Όλα τα άλμπουμ μας θα κυκλοφορήσουν, απλά έπρεπε να τα χωρίσουμε σε δύο μέρη!

Rockpages.gr: Α, εντάξει, ας μιλήσουμε για το “Mental Reservation”. Κάναμε μια συνέντευξη πριν μερικά χρόνια και μου είπες ότι ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία αυτού του άλμπουμ. Τώρα συμβαίνει ένας άλλος πόλεμος.

Axel Julius: Ναι, είναι αλήθεια. Είμαι ενάντια σε κάθε είδους πόλεμο. Ίσως πριν από μερικές δεκαετίες δεν υπήρχε άλλη λύση, αλλά το 2023 δεν θα πρέπει να υπάρχουν πόλεμοι. Όλα θα πρέπει να επιλυθούν ειρηνικά. Αλλά τώρα έχουμε ανθρώπους σαν τον Πούτιν ή τον Τραμπ. Αυτοί οι άνθρωποι μόνο κακό μπορούν να προκαλέσουν. Και βλέπετε τι συμβαίνει παντού. Δεν πιστεύω στη βία, αλλά αυτός ο κόσμος θα ήταν καλύτερος χωρίς ανθρώπους σαν τον Πούτιν.

Οπότε ναι, αρκετοί από τους στίχους αυτού του άλμπουμ ήταν έντονα επηρεασμένοι από αυτόν τον πόλεμο.

Scanner,1985

Rockpages.gr: Ας περάσουμε στο “Ball Of The Damned”. Ακούμε τον Ralf Scheepers να τραγουδάει στο “Puppet On A String” αλλά δεν ήταν η πρώτη φορά που συνεργαστήκατε. Υποτίθεται ότι θα τραγουδούσε στο “Hypetrace” σωστά;

Axel Julius: Ναι, αυτό είναι αλήθεια. Ο Major ήταν άρρωστος και έτσι ζητήσαμε από τον Ralf να τραγουδήσει. Στην πραγματικότητα, έκανε ολόκληρο το άλμπουμ, αλλά μετά ο Major έγινε καλά, οπότε χρησιμοποιήσαμε τη φωνή του αντ’ αυτού. Όταν ο Major έφυγε τον καλέσαμε αλλά μόλις είχε ενταχθεί στους Gamma Ray. Πάντα μου άρεσε η φωνή του, οπότε όταν ηχογραφήσαμε το “Ball” τον προσεγγίσαμε και έκανε οντισιόν για τους Judas Priest. Ήταν χαρούμενος που ήρθε στο στούντιο μας για αυτό το τραγούδι.

Στην πραγματικότητα, υποτίθεται ότι θα κάναμε μια συναυλία με αυτόν στα φωνητικά να τραγουδάει το “Hypertrace” αλλά είχε πάρα πολλές υποχρεώσεις με τους Primal Fear και η συναυλία ακυρώθηκε.

Rockpages.gr: Υποθέτω ότι δεν ήταν γραφτό να γίνει (και οι δύο γέλια). Αλλά έχετε μια έκδοση του Hypertrace με εκείνον στα φωνητικά… Θα πρέπει να περιμένουμε να την ακούσουμε μια μέρα. Δεν σας πιέζω (και οι δύο γέλια) …

Axel Julius: Ω, πρέπει να πω ότι ξέρω όχι σε αυτό (και οι δύο γέλια)!

Rockpages.gr: Το “Ball” περιλαμβάνει επίσης τη μοναδική διασκευή που έχετε κάνει ποτέ, το Innuendo. Πώς επιλέξατε αυτό το τραγούδι;

Αστεία ιστορία. Εκεί που ξυπνούσα ένα βράδυ στις τρεις η ώρα και δεν μπορούσα να κοιμηθώ, άνοιξα το ραδιόφωνό μου και να το αυτό το καταπληκτικό τραγούδι. Ήταν το μεσαίο μέρος και έμεινα άναυδος! Δεν το ήξερα οπότε την επόμενη μέρα περιέγραψα αυτό το τραγούδι στα υπόλοιπα παιδιά και άρχισαν να γελούν. Πώς δεν μπορούσα να ξέρω αυτό το τραγούδι από τους Queen; Τότε τους είπα ότι πρέπει να κάνουμε μια διασκευή του και τα υπόλοιπα είναι ιστορία!

Rockpages.gr: Έχω επίσης μια ερώτηση σχετικά με το “Scantropolis”. Αυτό ήταν ένα άλμπουμ που αντιμετωπίσατε πολλά πυρά από τους οπαδούς σας. Ήταν το άλμπουμ που αλλάξατε δραστικά τον ήχο σας…

Axel Julius: Ναι, αυτό είναι αλήθεια. Λοιπόν, εδώ είναι η ιστορία πίσω από αυτό. Ο Haridon Lee είχε μόλις φύγει από το συγκρότημα και δεν είχαμε τραγουδιστή. Είχαμε μια σπουδαία τραγουδίστρια, μια κοπέλα με υπέροχη φωνή που έκανε δεύτερα φωνητικά. Ηχογραφήσαμε ένα demo μαζί της και πήγαμε στην εταιρεία μας και τους άρεσε πολύ! Όταν γυρίσαμε πίσω, της είπαμε “είσαι η τραγουδίστριά μας τώρα” και ήταν κάπως σοκαρισμένη! Είχε υπέροχη φωνή, αλλά δεν ένιωθε άνετα με την ιδέα να είναι τραγουδίστρια.

Τώρα είχαμε ένα άλμπουμ με γυναικείες φωνητικές γραμμές και χωρίς τραγουδίστρια! Ψάξαμε και βρήκαμε τη Lisa. Είχε υπέροχη φωνή αλλά πολύ μελωδική. Έτσι, έπρεπε να αλλάξω πολλές από τις μελωδίες για να μπορέσει να ταιριάξει! το αποτέλεσμα ήταν φυσικά πολύ μελωδικό.

Σε πολλούς οπαδούς του heavy metal δεν άρεσε αυτό το άλμπουμ. Αλλά αποκτήσαμε πολλούς νέους οπαδούς που δεν μας είχαν ξανακούσει. Υποθέτω ότι ήταν λογικό γιατί ήμασταν μια heavy metal μπάντα μέχρι τότε. Ήταν πολύ δύσκολο να προωθήσω το άλμπουμ. Δεν μπορούσα να το προωθήσω τόσο πολύ στα metal περιοδικά, αφού δεν ήταν ένα τυπικό metal άλμπουμ.

Scanner, 1989

Rockpages.gr: Είναι επίσης το μόνο άλμπουμ που δεν έχετε κυκλοφορήσει σε βινύλιο, σωστά;

Axel Julius: Ναι, είναι αλήθεια, αλλά αυτό θα αλλάξει. Μπορώ να σας πω ότι μετά από τόσα χρόνια το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει επιτέλους σε βινύλιο!

Rockpages.gr: Μιλώντας για βινύλιο υποθέτω ότι είσαι οπαδός!

Axel Julius: Σίγουρα. Λατρεύω τον ήχο. Λατρεύω τα μεγάλα εξώφυλλα και τους στίχους. Καταλαβαίνω ότι τα CD ήταν η τεχνολογία τότε, αλλά για τους οπαδούς του rock και του metal το βινύλιο θα είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Δεν ξέρω για άλλα είδη μουσικής αλλά για εμάς σίγουρα η καλύτερη επιλογή. Σίγουρα καλύτερος ήχος από το CD και φυσικά το mp3.

Rockpages.gr: Μιλώντας για το mp3. Ποια είναι η γνώμη σας για τις υπηρεσίες streaming. Ξέρω ότι τα έσοδα των καλλιτεχνών είναι τραγικά…

Axel Julius: Ναι. Λοιπόν, φυσικά το streaming μουσικής διευκολύνει τον ακροατή. Μπορείς να παίρνεις τη μουσική σου μαζί σου όπου κι αν πας, αρκεί να έχεις υπηρεσία. Το καταλαβαίνω αυτό. Από την άλλη πλευρά, τα χρήματα που δίνουν στους μουσικούς είναι φρικτά. Θέλω να πω, αν κοιτάξεις τα χρήματα που βγάζω από την ψηφιακή… όχι, δεν θέλω να μιλήσω γι’ αυτό. Αν σταματήσουν οι φυσικές πωλήσεις θα είναι το τέλος της μουσικής.

Σίγουρα, συγκροτήματα όπως οι Iron Maiden ή οι Judas Priest δεν θα έχουν μεγάλο πρόβλημα. Αλλά για όλες τις υπόλοιπες, τις μεσαίες και μικρές μπάντες δεν θα είναι δυνατόν να κάνουν περισσότερη μουσική.

Rockpages.gr: Περιοδείες! Θα σας δούμε εδώ στην Ελλάδα;

Axel Julius: Ναι! Δεν μπορώ να σας πω πότε, αλλά δουλεύουμε με κάποιες ελληνικές μπάντες. Πρώτα θα κάνουμε κάποιες συναυλίες εδώ στη Γερμανία αλλά μετά θα έρθουμε στην Ελλάδα.

Rockpages.gr: Με μια καριέρα που εκτείνεται σε πολλές δεκαετίες πρέπει να σου κάνω μια υποθετική ερώτηση. Αν είχες την ευκαιρία να γυρίσεις πίσω στο χρόνο και να αλλάξεις ένα πράγμα στην καριέρα σου ποια αλλαγή θα ήταν αυτή;

Axel Julius: Πρέπει να πω ότι θα επέλεγα την steamhammer και όχι την Noise ως δισκογραφική εταιρεία. Η Noise ήταν ίσως καλή για ένα πρώτο άλμπουμ αλλά μακροπρόθεσμα ήταν πρόβλημα για εμάς. Ξέρω ότι ήταν απλά μια απόφαση αλλά όπως ξέρεις η Steamhammer υπάρχει ακόμα και σήμερα και τότε ήταν επίσης μια σπουδαία εταιρεία.

Rockpages.gr: Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου! Κλείσε αυτή τη συνέντευξη με ένα μήνυμα σε όλους τους φίλους σας εδώ στην Ελλάδα!

Axel Julius: Δεν μπορώ να σας ευχαριστήσω αρκετά! Μας έχετε υποστηρίξει όλα αυτά τα χρόνια. Βλέπω όλη την αγάπη στα social media μας. Ανυπομονώ να ξαναπαίξω για εσάς ζωντανά!